اقتصاد کلان

آیا اصلاح ساختار بودجه در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود؟

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تاکید مجلس بر اصلاح ساختار بودجه و نامه رییس مجلس به رییس‌جمهور در این باره گفت: تلاش می‌شود موضوع اصلاح ساختار بودجه در برخی احکام مورد تفاهم دولت و مجلس در لایحه بودجه گنجانده شود.

جعفر قادری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید تا ۱۵ آذر تقدیم مجلس شود زمان کافی برای طرح موضوعات مورد تفاهم دولت و مجلس در خصوص اصلاح ساختار بودجه وجود ندارد و این موضوع در این بازه زمانی قابل ارائه به صورت طرح یا لایحه نیست. مگر اینکه در قالب طرح یک یا دو فوریتی در مجلس یررسی شود. اگرچه می‌توان از موارد مورد توافق برای گنجاندن در بودجه ۱۴۰۰ استفاده کرد تا دولت متعهد باشد به این موارد توجه کند.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی در کمیسیون برنامه و بودجه در مورد اصلاح ساختار بودجه افزود: مرکز پژوهشهای مجلس نیز کاری را با همکاری سازمان مدیریت در همین راستا انجام داده که قرار است ملاک عمل قرار گیرد و جلسات دیگری هم برگزار شود.

همچنین بخوانید

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به نامه رییس کمیسیون برنامه و بودجه به رییس مجلس و نامه رییس مجلس به رییس جمهور در مورد اصلاح ساختار بودجه یادآور شد: آقای حاجی بابایی در نامه خود عنوان کرد که با توجه به تاکیدات رهبری مطلوب این است که دولت لایحه‌ای برای اصلاح ساختار به مجلس ارائه کند. همچنین آقای قالیباف نیز در نامه خود عنوان کرد که با توجه به محدودیت زمانی و مواردی که می‌شود به عنوان اصلاح ساختار مورد توجه قرار گیرد یا مورد تفاهم دولت و مجلس است بهتر است این موارد در بودجه ۱۴۰۰ گنجانده شود.

قادری موضوع مالیات‌ها، مولدسازی دارایی‌های دولت، درآمدها و هزینه‌ها، درآمد حاصل از صادرات نفت،‌ هدفمندی یارانه‌ها و کارآمدکردن ساختار دولت را از جمله محورهای اصلاح ساختار بودجه عنوان و خاطرنشان کرد: قرار است مواد متناسب با این سرفصل‌ها به عنوان اجزای تشکیل دهنده طرح یا لایحه اصلاح ساختار مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا