بین الملل

با تهدید طوفان اسکله‌های نفتی آمریکا تخلیه شد

تولیدکنندگان نفت خلیج مکزیکِ آمریکا پس از این که اعلام شد احتمال شدت گرفتن طوفان در سواحل کالیفرنیا وجود دارد، اسکله‌های نفتی خود را تخلیه کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، پس از اینکه اعلام شد احتمال شدت گرفتن طوفان در سواحل کالیفرنیا وجود دارد، تولیدکنندگان نفت خلیج مکزیکِ آمریکا اسکله‌های نفتی خود را تخلیه کردند.

شرکت‌های نفتی شورون و مورفی از شنبه خارج کردن کارکنان از تأسیسات دریایی خود را آغاز کرده‌اند. رویال داچ شل، بی‌اچ‌پی، بی‌پی و شرکت هس، اعلام کردند به دقت تحولات مربوط به طوفان را زیر نظر دارند و آماده‌اند در صورت لزوم اقدام کنند.

طوفان گرمسیری سالی جمعه شب از فلوریدا عبور کرد و به سمت شرق خلیج مکزیک حرکت کرد. مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد این طوفان قبل از اینکه این هفته دوباره به ساحل برخورد کند به سرعت باد ۸۰ مایل در ساعت (۱۲۹ کیلومتر بر ساعت) خواهد رسید.

خیلج مکزیک ۱۷ درصد کل تولید نفت خام آمریکا را در اختیار دارد و ۵ درصد از گاز تولید شده در آمریکا هم از این خلیج به دست می‌آید.

ماه گذشته تحت تأثیر طوفان لائورا ۱.۵ میلیون بشکه در روز از تولید نفت خام این منطقه تعطیل شد.

پیش‌بینی می‌شود طوفان سالی این هفته قدرتمندتر شود. این دومین طوفان شدیدی است که در یک ماه اخیر خلیج مکزیک آمریکا را در می‌نوردد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا