انرژی

یزدی خواه: رایگان شدن برق در حالت خوشبینانه شامل ۷ میلیون نفر می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع رایگان شدن برق ۳۰ میلیون نفر گفت که یک خانواده با یک یخچال، یک تلویزیون و سه عدد لامپ مصرفی بیش از ۸۰ کیلو وات ساعت دارد. این موضوع در حالت خوشبینانه فقط شامل ۷ میلیون نفر می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: به احترام معلمان سرزمینم تمام قد می‌ایستم به زحمات آنها افتخار می‌کنم و دعاگوی ایشان برای انجام رسالت مقدسشان هستم. معلمان عزیزی که این روزها دو برابر ایام قبل فعالیت می‌کنند. هم باید در حوزه فضای مجازی تدریس نموده و هم با حضور در مدرسه از نزدیک تدریس به دانش آموزان را دنبال کنند. من در راه استیفای حقوق آنها تلاش می‌کنم.

وی افزود: این عزیزان به طرزی سخت امور معیشتی خود را سامان می‌دهند البته صدها هزار فرهنگی بازنشسته این راه را سخت تر طی می‌کنند  و دریغ از اقدام دولت‌هایی که وظیفه آنها تمشیت حقوق این عزیزان است. از سوی دیگر آماده سازی منابع انسانی و پیگیری اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای سند تحول بنیادین مورد مطالعه جدی ما می‌باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در همین خصوص تصریح کرد: در ۱۳۱ راهکار ارائه شده سند تحول بنیادین توجه ویژه‌ای به معیشت و منزلت معلمان، توجه به دوره‌های دانش افزایی و متناسب سازی محتوای کتب با ساعات درس هفتگی از دیگر موارد مطروحه این سند می‌باشد که اجرای کامل آن خواسته رهبری عزیز، قاطبه جامعه معلمین، خانواده‌ها و ما نمایندگان مجلس است. با توجه به اجرای ناقص رتبه بندی معلمان ارائه لایحه رتبه بندی مطابق با سند توسعه ۵ ساله را خواستاریم.

یزدی خواه با انتقاد از عملکرد دولت گفت: شاهد حضور وزرا، استانداران و مدیران در انجام وظایف خود هستیم. از سوی دیگر روسای قوای مقننه و قضاییه برای نظارت به سفرهای استانی می‌روند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تحرک بیشتر رییس جمهوربه عنوان مسوول اول اجرایی کشور گفت: ایشان دو بار در مجلس به کلام الله مجید سوگند یاد کردند که از قانون اساسی کشور و اجرایی شدن تمامی بندهای آن دفاع نمایند.

وی ادامه داد: در همین خصوص مواردی را برای پاسخگوی ایشان متذکر می‌شوم؛ بند  ۹ از اصل ۴۳ تاکید بر افزایش تولید دامی و صنعتی برای تامین نیاز کشور، رساندن به مرحله خودکفایی و قطع وابستگی، شیوه تعیین قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی در شورای  اقتصاد و دلیل دیر اعلام نمودن قیمت‌های تضمینی خرید گندم پایین تر از نرخ واردات آیا غیر از این است که ضربه‌ای به خودکفایی در این حوزه وارد می‌شود و رانتی ویژه برای افراد مفسد ایجاد کرده و می‌کند؟ دولت برای قیمت گوشت منجمد وارداتی با هزینه حمل و نقل حدود ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند اما به خرید گوشت گرم و تازه‌ دام داخل به قیمت واردات علاقه‌ای ندارد. با ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی را ثبت سفارش می‌کند در حالی که در بازار آزاد به دو تا چهار برابر قیمت آن را به فروش می‌رساند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برنامه ششم قرار بود حقوق بازنشسته‌ها با شاغلین متناسب سازی شود اما این امر را به دقیقه ۹۰ موکل کردند از سوی دیگر رئیس دولت خبر بهره مندی ۳۰ میلیون نفر از برق رایگان می دهد ان شاءالله هم همینطور باشد. اما چگونه می‌شود خانواده‌ای از این برق مجانی استفاده کند؟ در حالی که یک خانواده با یک یخچال، یک تلویزیون و سه عدد لامپ مصرفی بیش از ۸۰ کیلووات در ساعت دارد. در نگاه خوشبینانه شامل فقط ۷ میلیون نفر می‌شود که برخی از آن مربوط به خانه‌های خالی است.

وی بیان کرد: دلمان به بورس خوش باشد که با گشایش اقتصادی که وعده داده شد منهدم گردید یا به قیمت ارز و طلا و قیمت نجومی خودرو که آه از نهادمان برمی‌یابد؟ داغ یک واحد آپارتمان ۶۰ متری برای زوج‌های جوان بر دلمان مانده است. آقای جهرمی می گوید که زورمان به اپراتورها نمی‌رسد وزیر راه می گوید مسکن نخرید تا ارزان شود سرپرست وزارت صمت می گوید قیمت خودرو حباب است، رئیس بانک مرکزی هم درباره دلار دیگر نظری نمی‌دهد، وضعیت اقتصادی و معیشتی و کرونا نیز به این شکل است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا