امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

صدور کارت هوشمند برای بهره‌برداران اراضی کشاورزی

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تبدیل سند نسقی زمین‌های کشاورزی به اسناد تک برگی برای نخستین بار در کشور در استان آغاز شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، اکبر فتحی در حاشیه بازدید از اراضی لیقوان در اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید که مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و اعضای کمیسیون رفع تداخلات نیز حضور داشتند در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تبدیل اسناد نسقی به اسناد تک برگی برای نخستین بار در استان زنجان به‌صورت پایلوت و تنها با اهدای یک مورد سند انجام پذیرفته است.

وی اضافه کرد: قرار شده به‌صورت گسترده و برای نخستین بار در کشور تعداد ۴۰ سند تک برگ صادر شده برای زمین‌های کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی همزمان با هفته دفاع مقدس طی مراسمی به صاحبان اراضی در شهرستان ملکان اهدا شود.

فتحی از تهیه نقشه زمین‌های کشاورزی به مساحت ۳۴۰ هزار و ۲۶۰ هکتار در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: طرح کاداستر اراضی کشاورزی در ۴۷۹ هزار و ۶۱۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در حال اجراست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه پس از تائید سازمان نقشه‌برداری کشور از این میزان به مساحت ۲۲۳ هزار و ۶۸۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی برای ثبت نهایی و صدور سند به سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال شده است، گفت: پس از نقشه‌برداری و رفع تداخلات در این مرحله با فراخوان کشاورزان، اسناد نسقی اراضی کشاورزی پس از ۵۰ سال به‌صورت سند تک برگی برای صاحبان زمین‌های کشاورزی استان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر جانمایی اراضی کشاورزی در ثبت اسناد و املاک، رتبه اول کشور به استان آذربایجان‌شرقی اختصاص دارد، یادآور شد: از نظر رفع تداخلات اراضی در کشور نیز هم در سال ۹۷ و ۹۸ همچنین در کاداستر در سال ۹۸ رتبه اول کشور به استان آذربایجان‌شرقی اختصاص دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا