امور زیربناییراه و ساختمان

آمادگی کامل فرودگاه‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر برای پذیرش مسافران چابهار/ تعطیلی یک ماهه فرودگاه چابهار

مدیر کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان با اشاره به تعطیلی یکماهه فرودگاه چابهار اظهار کرد که فرودگاه‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر آمادگی کامل جهت پذیرش پرواز و مسافر را دارند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی جزینی زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وقفه یکماهه پرواز و پذیرش مسافر در فرودگاه چابهار، اظهار کرد: فرودگاه چابهار به این اداره کل طی اطلاعیه هوانوردی (نوتم) اعلام کرده که به دلیل تعمیرات، این فرودگاه از ٢٠ شهریور به مدت یکماه پذیرش پرواز و مسافر را نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه آماده شدن و ساخت فرودگاه جدید چابهار از اولویت‌های منطقه آزاد چابهار و استان است، افزود: تا تکمیل نهایی این فرودگاه؛ فرودگاه‌های زاهدان، زابل و ایرانشهر آمادگی کامل جهت پذیرش پرواز و مسافران چابهار را خواهند داشت.

جزینی زاده خاطرنشان کرد: نزدیکترین فرودگاه به چابهار، فرودگاه ایرانشهر با فاصله ٣۰۰ کیلومتر است.

به گفته وی، فرودگاه‌های استان سیستان وبلوچستان به ویژه فرودگاه‌ شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر آمادگی پذیرش پرواز و مسافر رابه طور ۲۴ ساعته دارند.

در ادامه، مدیر کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان از اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه‌های این استان خبر داد و عنوان کرد: به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تمامی سطوح ترمینال، قبل و بعد از هر پرواز، ضدعفونی و میکروب زدایی می‌شوند.

وی افزود: غربالگری و پایش مسافران ورودی و خروجی با اسکنرهای حرارتی در فرودگاه زاهدان، نصب نشانگرها و تابلو در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در ترمینال فرودگاه زاهدان و اعلان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از سوی کارکنان اطلاعات پرواز در ترمینال فرودگاه زاهدان از دیگر مواردی است که در راستای پروتکل های بهداشتی در این استان انجام می‌شود.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا