امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تفاهم نامه سازمان راهداری و بسیج سازندگی برای توسعه راه روستایی

توافق نامه همکاری سازمان بسیج سازندگی با معاونت آب و خاک وزرات جهاد کشاورزی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این سازمان به امضا رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان بسیج سازندگی، توافق نامه همکاری سازمان بسیج سازندگی با معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سازمان بسیج سازندگی به امضا رسید.

در این مراسم اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران از نظر اقلیمی در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد، گفت: توانایی و ظرفیت‌های کشور در دانشگاه‌ها، تحقیقات، نظامی، بسیج و … می‌تواند در خدمت این بخش از کشور قرار گیرد. ما کشور توانمندی هستیم و می‌توانیم در زمینه مسائل آب و خاک چاره اندیشی کنیم. ما باید از منابع آب و خاک به درستی استفاده کنیم و بهره برداری بهینه داشته باشیم و تلاش کنیم ضریب خود اتکایی را بالا ببریم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۳۸ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری اجرا شده و الان به عدد ۲/۴ میلیون هکتار رسیده است، افزود: همچنین در زمینه شبکه‌های فرعی آبیاری ابتدای انقلاب ۱۰۰ هزار هکتار بوده و الان ۱/۶ میلیون هکتار است. خرید گندم در ابتدای انقلاب اسلامی ۵۰۰ هزار تن بوده و الان به متوسط ۱۰ میلیون تن رسیده است.

معوان وزیر جهاد کشاورزی به وجود روحیه جهادی، روحیه انقلابی، توان فنی و تخصصی، ماشین آلات و ظرفیت اعتقادی در بسیج سازندگی اشاره و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری مشترک در بالا بردن ضریب خود اتکایی کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست گام‌های اساسی برداریم.

در ادامه این مراسم، محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز با اشاره به ظرفیت‌های بسیج سازندگی و سپاه در حوزه ماشین‌آلات و نیروهای انسانی و توانمندی‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای توسعه راه‌های روستایی کشور اظهار داشت: با بهره مندی از ظرفیت‌های طرفین اقدامات شایسته‌ای در راستای توسعه راه‌های روستایی و افزایش اشتغال، کارآفرینی و تسهیل و تسریع حمل محصولات کشاورزی برداشته شود.

وی ابراز امیدواری کرد قرار گرفتن این ظرفیت‌ها در کنار هم، منجر به رفع مشکلات مردم در مناطق روستایی شود و این رویه در استان‌ها تسری یافته و در سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰، شاهد اجرای پروژه‌های توافق شده به صورت هم افزا و هماهنگ باشیم.

در ادامه نیز عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان این سازمان و بسیج سازندگی را در راستای استفاده از پتانسیل و توانایی‌های مشترک طرفین برای توسعه زیرساخت‌های روستایی و کمک به محرومیت زدایی از چهره روستاهای کشور برشمرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کشور در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و از بستر راه انجام می‌شود؛ در حال حاضر ۲۱۱ هزار کیلومتر انواع راه آسفالته در کشور داریم و ۱۰۰ هزار کیلومتر نیز جاده خاکی و شوسه به اشکال مختلف وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: با حمیت، درایت، مشارکت و همکاری متقابل و بهره گیری و استفاده بهینه از تجهیزات، امکانات و ماشین‌آلات سازمان بسیج سازندگی، بخش عمده‌ای از مشکلات راه‌های روستایی کشور حل و فصل شود و انعقاد این تفاهم نامه و اقدامات مشترک ناشی از آن، چراغ امیدی برای آبادانی و توسعه روستاها و رفع معضلات روستاییان شریف و تلاشگر کشورمان باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا