بین الملل

روند بهبود اقتصاد اروپا بهتر از حد انتظار بوده است

مقامات اروپایی بر حمایت از اقتصاد منطقه یورو تاکید کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، وزیر اقتصاد آلمان با ابراز رضایت از روند بازگشت سطح فعالیت های اقتصادی به میزان قبل از بحران کرونا گفت: دولت های اروپایی متعهد به حمایت تمام قد از شرکت ها و مصرف کنندگان هستند. اولاف شولتس روند احیای اقتصاد اروپا را بهتر از حد انتظار خواند اما افزود: همه گیری کرونا تمام نشده است اگر چه شاخص های کلان اقتصادی به ما نشان می دهند که در وضعیت بهتری از چند ماه قبل هستیم و این وضعیت برای همه اعضای اتحادیه اروپا صادق است.

از سوی دیگر کریستین لاگارد- رئیس بانک مرکزی اروپا از همه دولت های اروپایی خواست تا به روند افزایش مخارج خود برای کاستن از تبعات رکودی ادامه دهند. وی با اشاره به عبور نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا از ۱۰۰ درصد در سال جاری گفت: حفظ رونق در بازارهای مالی و بازار کار از گذشته دشوارتر شده است و این مساله وظیفه دولت ها را سنگین تر می کند.

همچنین بخوانید

رئیس بانک مرکزی اروپا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرایی شدن برنامه های دو ساله و چندساله برای اشتغال زایی گفت: اقتصاد اتحادیه اروپا امسال حدود هشت درصد کوچک می شود و در نتیجه برای اینکه به مصرف کنندگان و شهروندان اطمینان دهیم اقتصاد مجددا احیا خواهد شد، وضعیت بازار کار اهمیت زیادی دارد و نباید اجازه داد تا نرخ بیکاری اوج بگیرد.

لاگارد بر تعهد بانک مرکزی در کاستن از تبعات اقتصادی کرونا تاکید کرد و افزود: یک صندوق با اعتبار ۷۵۰ میلیارد یورو برای احیای اقتصاد اتحادیه اروپا ایجاد کردیم، نرخ بهره را کاهش دادیم و سیاست های انبساطی گسترده ای را اجرا کردیم که در طول تاریخ اتحادیه بی سابقه بوده است.

رئیس بانک مرکزی اروپا هم چنین بر اهمیت مدیریت انتظارات بازار نیز تاکید کرد و گفت که بانک مرکزی به مدیریت نرخ تورم از طریق ابزارهای در اختیار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا