ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تیک تاک بدون الگوریتم اصلی به فروش می‌رود

شرکت چینی بایت دنس که شرکت مادر تیک تاک است، قصد دارد این اپلیکیشن ویدیویی را بدون الگوریتم اصلی آن در آمریکا به فروش برساند.

به گزارش آرمان اقتصادی، روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست به نقل از یک منبع آگاه نوشت: بایت دست کد سورس اصلی اپلیکیشن تیک تاک را به هیچ خریدار آمریکایی نخواهد داد اما تیم فناوری تیک تاک در آمریکا می تواند الگوریتم جدیدی طراحی کند.

الگوریتم تیک تاک باعث می شود صفحه اصلی اپلیکیشن که با نام صفحه “برای شما” شناخته می شود، جدیدترین ویدیوها و ترندها را به کاربران برنامه نشان دهد.

کارشناسان پیش از این اظهار کرده بودند هر شرکتی که فعالیتهای آمریکایی تیک تاک را خریداری کند، اگر اپلیکیشن را بدون الگوریتم دریافت کند با شرایط دشواری مواجه می شود زیرا این فناوری برتر از فناوری مورد استفاده رقیبان است و اگر تیک تاک بدون الگوریتم فروخته شود، خریداران جدید باید الگوریتمی برای جایگزینی آن طراحی کنند.

گزارشهایی که پیش از این منتشر شد حاکی از آن است که دولت چین اواخر ماه میلادی گذشته در فهرست صادرات فناوری خود تغییراتی داد که شرکتهای چینی را ملزم می کند پیش از صادرات فناوری خود موافقت دولت چین را کسب کنند. کارشناسان می گویند الگوریتم تیک تاک هم تحت چنین فهرستی قرار می گیرد. بایت دنس با فروش تیک تاک بدون الگوریتمهای کلیدی می تواند داراییهای تیک تاک در آمریکا را بدون کسب موافقت وزارت بازرگانی چین به فروش برساند.

بایت دنس تا سه شنبه ۱۵ سپتامبر مهلت دارد فعالیتهای آمریکایی خود را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند. ترامپ ماه گذشته دو فرمان اجرایی صادر کرد که بایت دنس را ملزم کرد داراییهای تیک تاک در آمریکا را به فروش رساند در غیر این صورت با ممنوعیت در آمریکا روبرو می شود. همچنین طبق حکم ترامپ، شرکتهایی آمریکایی از ۲۰ سپتامبر اجازه داد و ستد با بایت دنس را ندارند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، ماههاست که سیاستمداران هر دو حزب حاکم در آمریکا نسبت به مالکیت چینی اپلیکیشن تیک تاک که محبوبیت گسترده ای در این کشور دارد، ابراز نگرانی کرده اند. مقامات آمریکایی از امنیت و حریم خصوصی این اپلیکیشن محبوب انتقاد کرده و مدعی هستند اطلاعات کاربران آمریکایی ممکن است در اختیار دولت چین قرار گیرد. در مقابل، تیک تاک ادعاهای مذکور در خصوص قرار دادن اطلاعات کاربران در اختیار مقامات چینی را تکذیب کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا