ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بلوغ صنعت تولید، ادغام شرکت‌هاست

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بلوغ صنعت تولید حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که شرکت‌ها به سمت ادغام بروند، ظرفیت‌های تولید را افزایش دهند و فعالیت خود را تداوم بخشند.

به گزارش آرمان اقتصادی، مراسم معرفی دستاوردهای بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. محمدجواد آذری جهرمی در این مراسم با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی هسته اقتصاد دیجیتال در صنعت آی‌سی‌تی در هر کشور، محور تولید داخل است، گفت:  اگر ما می‌گوییم سهم ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولد ناخالص داخلی به ۶.۵ درصد رسیده، بخشی از این سهم مربوط به تولیدات آی‌سی‌تی است.

وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب و همزمان با رشد ارتباطات و فناوری اطلاعات، در کشور صنعت مخابرات رشد خوبی داشته است. سوئیچ‌سازی در ایران همزمان با کشورهای پیشرفته‌ای مانند کره جنوبی و چین توسعه داشته، اما متاسفانه به لحاظ استفاده از این تکنولوژی‌ها، هدایت خوبی در عرصه بهره‌برداری برای اینکه این چرخه به رشد خودش ادامه دهد وجود نداشته، مدل اقتصادی برای رقابت وجود نداشته و شرکت‌ها در رقابت برای تولید، یکدیگر را حذف کردند، دامپینگ و پایین آوردن قیمت و ارائه خدمات پس از فروش مطلوب‌تر توسط وندورهای خارجی هم باعث شده داخلی‌ها پس از مدتی از میدان خارج شوند.

همچنین بخوانید

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا