امور زیربناییتعاون و اشتغال

تاب‌آوری بالای تعاونی‌ها در برابر تحریم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر بالا بودن تاب‌آوری تعاونی‌ها در قبال تحریم، گفت: الگوی موفق تعاونی های روستایی کشاورزی باید به همه حوزه ها و مناطق کشور تعمیم پیدا کند.

همچنین بخوانید

احسان ارکانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در اسناد بالادستی پیش بینی شده که سهم تعاونی‌ها در تولید ناخالص داخلی به ۲۵ درصد افزایش یابد، اظهار داشت: طبق برنامه توسعه ای کشور قرار است بخش تعاون سهمی زیادی از اقتصاد را به خود اختصاص دهد که نیاز است برای رسیدن به اهداف، بازنگری در روش ها و عملکردها در این حوزه انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در سال‌های گذشته در اشاعه فرهنگ تعاون در کشور به خوبی عمل نکرده ایم، ادامه داد: تعاونی ها در ایام سخت تحریم ها منابع خوبی هستند تا با ایجاد زمینه های لازم در اشتغالزایی و تولید، تاب آوری اقتصاد کشور را بالا ببرند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت تعاونی ها در جهت مردمی کردن اقتصاد استفاده کرد و برنامه‌ریزی‌های نیز در این زمینه داشته باشیم، عنوان کرد: یکی از راه هایی که می توان از طریق آن شعار سال که همان رونق تولید است را محقق کرد، تعاونی ها هستند چون این بخش ظرفیت آن را دارد که سرمایه های خرد را جمع آوری کند و به بخش تولید سوق دهد.

ارکانی با بیان اینکه باید به سمت هدفمند کردن تعاونی ها و پرداخت تسهیلات هدفمند به آنها حرکت کنیم، اظهارداشت: بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید باید با تفاهم نامه هایی که با تعاونی ها و دستگاه متولی آنها منعقد می کنند بخش قابل توجه ای از منابع خود را به این بخش اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: با تشکیل تعاونی هایی همچون جوانان و زنان به صورت تخصصی و فراگیر می توان در قالب تعاونی ها از ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه ظرفیت تعاونی ها را باید به فراتر از روستاها گسترش بدهیم، اظهار داشت: متاسفانه بیشتر تعاونی ها در بخش کشاورزی و در روستاها در حال فعالیت هستند که باید از الگوی موفقی که در روستاها ایجاد شده استفاده کرد و سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور را افزایش داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا