امور زیربناییراه و ساختمان

راه شیرازی‌ها به تهران ۱۳۰ کیلومتر کمتر می‌شود/ افتتاح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان تا چند روز دیگر

مشاور وزیر در پروژه‌های ویژه وزارت راه و شهرسازی از افتتاح ۶۳ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان تا چند روز آینده خبر داد.

همچنین بخوانید

حسن میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد ایلنا درباره افزایش طول مسیر آزادراهی در کشور و آزادراه‌های جدید اظهار داشت: چند پروژه آزدراهی در اولویت اجرا و تحویل هستند که مهم‌ترین آنها پروژه آزادراه کنار گذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر است ‌و همچنین حدود ۳۰ کیلومتر هم جاده‌های دسترسی به این آزادراه درحال احداث است.

وی ادامه داد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه‌های قم- گرمسار، تهران – قم، تهران- ساوه و تهران- قزوین را به هم متصل می‌کند، از جنوب استان‌های البرز می‌گذرد و ترافیک عبوری چه به سمت شرق و چه غرب دیگر وارد تهران نخواد شد.

مشاور وزیر راه‌ و شهرسازی درباره زمان تحویل این آزادراه گفت: این پروژه احتمالا دهه فجر به بهره برداری رسمی می‌رسد اما بهره برداری آزمایشی زودتر از این زمان خواهد بود.  

میرشفیع درباره افتتاح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان اظهار داشت: قطعات یک و دو آزادراه کنار گذر شرق اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر تا چند روز آینده به افتتاح می‌رسد اما قطعه سوم که سرمایه‌گذار دیگری دارد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: پروژه آزادراه تاثیر گذار دیگر که در این دولت افتتاح می‌شود، آزادراه شیراز- اصفهان به طول ۲۲۰ کیلومتر است که  در حال اجرا است و ویژگی مهم آن اتصال کوتاه‌تر استان‌های فارس و بوشهر به تهران محسوب می شود به طوری که مسافت را حدود ۱۳۰ کیلیومتر به تهران کمتر می‌کند. امیدواریم این پروژه هم در نیمه اول سال آینده به بهره داری کامل برسد .   

مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره مزایای افزایش طول شبکه آزادراهی گفت: مهم ترین مزیت این پروژه‌های آزادراهی صرفه جویی در زمان تردد، مصرف سوخت و افزایش ایمنی و کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای است.

میرشفیع افزود: افتتاح کنارگذر جنوبی تهران در کاهش الودگی هوای تهران بسیار تاثیرگذار است چراکه در حال حاضر بسیاری از خودروها به ویژه ناوگان سنگین برای گذر از تهران مجبور به تردد از بزرگراه آزادگان هستند اما با افتتاح کنارگذر جنوبی تهران دیگر نیازی نیست وارد تهران شوند. 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا