امور زیربناییراه و ساختمان

ترانزیت ۲۰هزارخودرو از بندر لنگه نیمه اول شهریو ۹۹

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی افزون بر ۲۰ هزار دستگاه خودرو طی نیمه نخست شهریورماه در بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبرداد و گفت: این بندربه عنوان قلب تپنده ترانزیت خودروی ایران و چهارراه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه مورد توجه است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قاسم عسکری نسب با اشاره به ویژگی‌های این بندر اظهار داشت:‌ مولفه هایی نظیر موقعیت مناسب جغرافیایی و توانمندی‌های ناوگان ترابری، تفکیک اسکله تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها، کاهش هزینه‌های حمل و نقل دریایی، حذف زمان انتظار شناورهای ترانزیتی، ارائه خدمات ۲۴ ساعته کلیه عملیات‌های دریایی و بندری و افزایش پسکرانه‌های مورد استفاده در این عملیات، از یک سو همچنین کاهش تشریفات اداری و بهره‌برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو و تکیه بر توان نیروی انسانی جوان، متخصص و کارآمد در کنار همدلی و وحدت روحیه ارگان‌های همکار از سوی دیگر، بندر لنگه را به‌عنوان قلب تپنده ترانزیت خودروی کشور و درگاه تجارت کشورهای آسیای میانه مورد توجه قرارداده  است .

وی در این زمینه با اشاره به ترانزیت  ۲۰هزارخودرودرنیمه نخست شهریورماه سال جاری تصریح کرد: با بازگشایی مرزهای کشورهای آسیای میانه و الکترونیکی شدن مرزهای اقلیم کردستان عراق، ترانزیت خودرو در این بندر شتاب گرفته است .

عسکری نسب خاطر نشان کرد: تخلیه و بارگیری این تعداد خودرو طی نیمه اول شهریورماه امسال در بنادر و دریانوردی بندرلنگه مبین این موضوع است که این بندر بعنوان کانونی امن برای ترابری دریایی و زمینی این کالا به کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود .

وی افزود: تلاش کلیه ارگان‌های همکار و کارگزاران بخش خصوصی جایگاه نخست از حیث عملیات ترانزیت خودرو را دربین  دیگر بنادر ایران به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۲ هزار دستگاه خودرو از ۱۷ فروند شناور لندینگ کرافت و باری کوچک (دوبه) و یک فروند کشتی رو- رو در این بندر تخلیه می‌شود، تصریح کرد:  این موضوع سبب شده بندر لنگه روزانه پذیرای حدود ۲۰۰ دستگاه تریلر سواری‌کش و ۱۵۰ دستگاه کامیون جهت حمل این خودروهای ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه باشد.

وی در پایان گفت: استفاده از توان فنی ۲۳ شرکت کارگزار ترانزیتی، بهره‌گیری از موقعیت جغرافیایی و راهبردی و نیز ایجاد زیر ساخت‌ها و رو ساخت‌های لازم در این بندر، بستری مناسب را فراهم کرده تا به ازای هر سرمایه گذاری در این حوزه، با ایجاد اشتغال، معیشت ۳۰ تا ۳۵ خانوار تامین شود.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا