انرژی

آذری: وزارت نفت چه برنامه‌ای برای عدم وابستگی کشور به نفت دارد؟

نماینده مردم قوچان در مجلس تاکید کرد: وزیر نفت در برنامه ها از جلوگیری برای خام فروشی گفتند اما در عمل در کشور خام فروشی غوغا می کند. برنامه های شما در زندگی مردم احساس نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی آذری در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی عملکرد وزارت نفت، بیان کرد: نمایندگان امروز گزارش وزیر نفت را در ۸ محور استماع کردند اما ما چیزی از برنامه آقای وزیر برای عبور از تحریم های نفتی نشنیدیم. اگر برنامه ای داشتید چه بود و چرا در این گزارش به اطلاع نمایندگان نرسید؟. آیا غیر از پالایشگاه ستاره خلیج فارس که حدود ۹۰ درصد آن قبل از وزارت شما بود کار دیگری نیز شما انجام داده اید؟

وی در ادامه اظهار کرد: امروز همه می پرسند رابطه نفت با موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیر ساخت های حیاتی و اقتصادی و عمرانی چیست؟ کشور نفتی بودن چه اثرات بالنده ای برای ما و مردم داشته است.

نماینده مردم قوچان در مجلس تصریح کرد: امروز نفت و وزارت نفت و برخی بی تدبیری ها کفه عدالت در تقسیمات امکانات بومی را نابرابر کرده است. چرا به تاکیدات رهبری در سند راهبردی بیانیه گام دوم که تقویت اقتصاد مستقل کشور مبتنی بر تولید انبوه و با کیفیت است، بی توجهی شده است. برای راهبردی کردن این سند، وزارت نفت چه کرده؟

آذری در پایان تاکید کرد: آقای وزیر در برنامه ها از جلوگیری برای خام فروشی گفتند اما در عمل در کشور خام فروشی غوغا می کند. برنامه های شما در زندگی مردم احساس نمی شود. پیشگیری از خام فروشی یعنی جهش و رشد اقتصادی و توسعه صنایع پایین دستی نفتی. گفته می شود قراردادهای مبهم در وزارت نفت بسته می شود و اطلاعات حیاتی مناطق مشترک نفتی دست قطری ها افتاده است. چه برنامه ای برای خروج از عدم وابستگی به نفت دارید؟

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا