امور زیربناییراه و ساختمان

زمینه مراودات تجاری ایران و آذربایجان فراهم می‌شود/ زیرساخت‌ها و ارتباطات ریلی منطقه‌ای گسترش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در نشست ویدیوکنفرانسی با وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوریهای پیشرفته جمهوری آذربایجان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش زیرساخت ها و ارتباطات ریلی منطقه ای، تاکید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز دوشنبه ٢۴ شهریور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با رامین قلی زاده وزیر حمل ونقل،ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان از طریق ویدئو کنفرانس در خصوص روابط و همکاریهای حملی و نقلی میان دو کشور گفتگو کردند. دو طرف با اشاره به حمایت و تاکید روسای جمهور دو کشور بر لزوم توسعه همکاریهای در زمینه های حمل و نقلی و ترانزیتی، ابراز امیدواری کردند با تکمیل پروژه های مشترک بتوانند همکاریهای فی مابین را گسترش دهند. تأکید طرفین بر احداث پل مشترک خودرویی بر روی رودخانه آستاراچای در آستارا ، ضرورت تکمیل و بهره برداری کامل از پایانه ریلی آستارا- آستارا، با توجه به ظرفیت و نقش ان در جابجایی کالا و همچنین احداث خط آهن رشت – آستارا از موضوعات دیگر مورد مذاکره میان وزرای دو کشور بود. اسلامی پزیر راه و شهرسازی کشورمان در این ملاقات در مورد خطوط راه آهن در ایران و اتصال آن تا اغلب بنادر جنوبی کشور و نیز ظرفیت گسترده راه آهن کشورمان در مسیرهای شمال – جنوب و شرق – غرب و اتصال آن به راه اهن های کشورهای همسایه توضیحاتی ارائه و بر امادگی کشورمان به منظور بهره برداری ازامکانات یکدیگر تاکید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با رامین قلی زاده وزیر حمل ونقل،ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان از طریق ویدئو کنفرانس در خصوص روابط و همکاریهای حملی و نقلی میان دو کشور گفتگو کردند.

دو طرف با اشاره به حمایت و تاکید روسای جمهور دو کشور بر لزوم توسعه همکاریهای در زمینه های حمل و نقلی و ترانزیتی، ابراز امیدواری کردند با تکمیل پروژه های مشترک بتوانند همکاریهای فی مابین را گسترش دهند. 

تأکید طرفین بر احداث پل مشترک خودرویی بر روی رودخانه آستاراچای در آستارا ، ضرورت تکمیل و بهره برداری کامل از پایانه ریلی آستارا- آستارا، با توجه به ظرفیت و نقش ان در  جابجایی کالا و همچنین احداث خط آهن رشت – آستارا از موضوعات دیگر مورد مذاکره میان وزرای دو کشور بود.

 اسلامی پزیر راه و شهرسازی کشورمان در این ملاقات در مورد خطوط راه آهن در ایران و اتصال آن تا اغلب بنادر جنوبی کشور و نیز ظرفیت گسترده راه آهن کشورمان در مسیرهای شمال – جنوب  و شرق – غرب و اتصال آن به راه اهن های کشورهای همسایه توضیحاتی ارائه و بر امادگی کشورمان به منظور بهره برداری ازامکانات یکدیگر تاکید کرد.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا