انرژی

عباسی: در حوزه انرژی به انسجام مدیریتی نیاز است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه باید در حوزه انرژی انسجام مدیریتی وجود داشته باشد، گفت: مجلس آمادگی همکاری با وزارت نفت را در بالادست نفت و گاز و موارد پایین دستی دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فریدون عباسی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه و در جریان بررسی برنامه‌های وزارت نفت تأکید کرد که با توجه به وضعیت کشور و اهمیت صنعت نفت، وزیر نفت باید به همکارانش دستور دهد که ارتباط بیشتری با نمایندگان داشته و گزارشاتی را ارائه کند.

وی افزود: ابهامات زیادی درباره قراردادهایی همچون کرسنت و توتال وجود دارد. پیشنهادم این است که وزیر نفت با سایر وزرای قبلی وزارت نفت به دور از گرایش‌های سیاسی‌شان جلساتی در مجلس برگزار کرده و ابهامات را رفع کند.

همچنین بخوانید

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر لزوم ساماندهی وضعیت کارکنان وزارت نفت و شرکت‌های تابعه گفت: نیاز به یک نظام حقوق و دستمزد جامع وجود دارد که باید همسان شود. نیاز به تربیت نیروی انسانی ماهر وجود دارد لذا باید با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تعامل بهتری صورت گیرد. همچنین تقویت دانشگاه نفت با جذب استادهای با تخصص بالا و استمرار گرفتن دانشجو محقق می‌شود. تأکید ما جذب دانشجویان در رشته‌های تخصصی و همچنین استفاده از دستاوردهای کارکنان نفت، تألیف کتب، تقویت اسناد و مدارک تخصصی و در نتیجه تبدیل دانشگاه صنعتی نفت به دانشگاه تخصصی فناور محور و جبران‌کننده کاستی‌های موجود است.

عباسی همچنین اظهار کرد: وزیر نفت باید اذهان مردم، نمایندگان و نخبگان را روشن و نسبت به تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته اقناع کند. باید بدون دخالت نظریه‌های سیاسی در حوزه نفت تصمیم‌گیری صورت گیرد. توصیه ما این است که از اندیشکده‌های مختلف فعال در دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها برای ارائه نظر و راهکار جهت ترسیم آینده انرژی کشور استفاده شود.

وی افزود: نیاز است در حوزه انرژی، انسجام مدیریت در کشور وجود داشته باشد. توصیه می‌کنیم وزیر نفت به همراه وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت انسجام و مدیریت بهتری داشته باشند که انفعال دیده می‌شود. وزیر نفت می‌تواند در این باره فرمانده باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر لزوم توجه به مسئولیت اجتماعی در وزارت نفت، به مشکل استان‌های مختلف نفتی و گازی اشاره و اظهار کرد: مدیران نفتی با مدیران استانی همکاری و انسجام لازم ندارند، لذا به مدیران نفتی برای حل مشکلات اجتماعی مناطق اختیار بیشتری دهید. مجلس هم آمادگی دارد در بالادست نفت و گاز و موارد پایین دستی همکاری داشته باشد.  

عباسی در پایان اظهار کرد: یک سال آینده فرصت خوبی است که با همفکری مجلس و دولت، آینده خوبی برای ملت رقم بخورد. البته این موارد به صورت مکتوب به وزیر نفت داده می‌شود به خصوص درباره خساراتی که نحوه مدیریت وزیر نفت و همکارانش باعث شدند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا