انرژی

راه اندازی بزرگترین پایانه LNG خاورمیانه تا شش ماه دیگر

کویت بزرگترین پایانه واردات گاز طبیعی مایع (LNG) خاورمیانه را در مارس خواهد گشود.

به گزارش آرمان اقتصادی، پایانه الزور به کویت امکان می دهد ۲۲ میلیون تن معادل حدود ۳۱ میلیارد متر مکعب در سال LNG دریافت کند که تقریبا ظرفیت منطقه را دو برابر می کند.

طبق گزارش شرکت BP، انتظار می رود بازار LNG در چند دهه آینده که کشورها از نفت و زغال سنگ به سوی انرژی پاکتر روی می آورند، رشد سریعتری پیدا کند. تا سال ۲۰۳۵، تجارت جهانی LNG سالانه به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد متر مکعب در مقایسه با ۴۲۵ میلیارد متر مکعب فعلی افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین بخوانید

کویت یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان است و حدود دو میلیون بشکه در روز صادرات نفت دارد اما گاز نسبتا اندکی تولید می کند. این کشور عضو اوپک ۱۸.۴ میلیارد متر مکعب گاز در سال ۲۰۱۹ تولید و ۲۳.۵ میلیارد متر مکعب مصرف کرد. طبق آمار بلومبرگ، کویت سال گذشته بزرگترین واردکننده خاورمیانه و چهاردهمین واردکننده بزرگ گاز در جهان بود.

این کشور حداقل تا سال ۲۰۳۰ کمتر از یک سوم از ظرفیت الزور را استفاده خواهد کرد.

یکی از منابع آگاه به بلومبرگ گفت: دولت کویت هنوز درباره نگهداری کشتی که در حال حاضر برای دریافت LNG مورد استفاده قرار می گیرد پس از آغاز فعالیت پایانه جدید، تصمیمی نگرفته است.

شرکت صنایع نفتی یکپارچه کویت که زیرمجموعه شرکت کویت پترولیوم است، مسئول انتخاب شرکت برای اداره و نگهداری الزور به مدت پنج سال است و ممکن است تا چند هفته دیگر در این باره تصمیم بگیرد. اپراتور شبکه گاز یونانی دسفا تنها شرکتی است که در این باره پیشنهاد داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت مهندسی و ساخت و ساز هیوندای و شرکت گاز کره در سال ۲۰۱۶ برنده قرارداد ۲.۹ میلیارد دلاری ساخت این پایانه شدند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا