انرژی

ادامه روند کاهش تولید نفت شیل آمریکا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش بهره وری حفاری اعلام کرد تولید نفت ماه میلادی آینده در همه مناطق شیل آمریکا به جز پرمیان کاهش پیدا می کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت شیل در منطقه پرمیان در ماه میلادی آینده ۲۳ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده و به ۴.۱۷۳ میلیون بشکه در روز می رسد در حالی که تولید منطقه شیل نیوبرارا به همین میزان کاهش خواهد داشت. در منطقه ایگل فورد تولید نفت ۲۸ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می کند که بزرگترین کاهش تولید در میان مناطق شیل خواهد بود. تولید در مناطق شیل آنادارکو، بیکن و آپالاچیا به ترتیب به میزان ۲۰ هزار، ۱۹ هزار و هزار بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

این به معنای ان است که مجموع تولید نفت شیل آمریکا در اکتبر به ۷.۶۴ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۷.۷۰۸ میلیون بشکه در روز در سپتامبر کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین بخوانید

تولید نفت مناطق شیل آمریکا در اواخر بهار تحت تاثیر ریزش قیمت نفت که بسیاری از چاهها را غیرسودآور و حتی ضررده کرد، کاهش یافت. با کاهش حدود ۴۰ درصدی قیمت نفت از اوجی که در ابتدای سال ۲۰۲۰ داشت و دورنمای منفی، کاهش تولید در اکتبر آخرین کاهش ماهانه تولید مناطق شیل نخواهد بود.

دورنمای تقاضا برای نفت، منفی ترین عامل تاثیرگذار روی قیمت نفت مانده است و جدیدترین گزارش دورنمای انرژی ۲۰۲۰ شرکت BP ضربه سنگینی برای بازار بود. این غول نفتی پیش بینی کرد تقاضا برای نفت ممکن است هرگز به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازنگردد و در واقع مصرف جهانی نفت در سال ۲۰۱۹ به پیک خود رسیده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، عامل منفی دیگر برای قیمت نفت، احتمال بازگشایی بنادر نفتی لیبی است که به معنای افزایش عرضه به بازار خواهد بود. تولید نفت لیبی در پی ماهها محاصره پایانه های صادرات نفت از سوی نیروهای وفادار به ژنرال خلیفه حفتر، به کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. بازگشایی بنادر نفتی لیبی قطعی نیست اما جدیدترین گزارشها از احتمال وقوع چنین رویدادی حکایت دارند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا