بین الملل

سازمان تجارت جهانی: تعرفه‌های آمریکا علیه چین غیرقانونی بود

سازمان تجارت جهانی دیشب رأی خود را در مورد تعرفه‌های تجاری آمریکا که در سال ۲۰۱۸ بر واردات کالاهای چینی وضع شده بود صادر کرد و این تعرفه‌ها را ناقض قوانین تجارت بین‌المللی اعلام کرد. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سازمان تجارت جهانی دیشب رأی خود را در مورد تعرفه‌های تجاری آمریکا که در سال ۲۰۱۸ بر واردات کالاهای چینی وضع شده بود صادر کرد و این تعرفه‌ها را ناقض قوانین تجارت بین‌المللی اعلام کرد. این ضربه دیگری به ساختار جنگ تجاری دولت ترامپ علیه دومین اقتصاد جهان وارد کرد.

هیأت ۳ نفره متخصصان تجاری سازمان تجارت جهانی اعلام کرد واشنگتن با وضع تعرفه‌های اضافی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین در سال ۲۰۱۸ قوانین جهانی را زیر پا گذاشته است. از مارس ۲۰۱۸ ایالات‌متحده به ۴۰۰ میلیارد دلار از واردات چین تعرفه وضع کرده است.

این هیأت اعلام کرد: ایالات‌متحده نتوانست نشان دهد که این تعرفه‌ها عادلانه هستند.

سخنگوی وزارت تجارت چین گفت: سیستم چندجانبه تجارت بر پایه سازمان تجارت جهانی محور اصلی تجارت بین‌المللی است. چین همیشه پایبندی خود را به قوانین و احکام سازمان تجارت جهانی حفظ کرده است و امیدوار است که آمریکا به این رأی هیأت متخصصان احترام بگذارد.

رابرت لایتایزر، نماینده تجاری آمریکا هم در بیانیه‌ای گفت: رأی این هیأت نشان می‌دهد آن‌چه دولت ترامپ در مورد ناکارآمدی سازمان تجارت جهانی برای متوقف کردن اقدامات مضر چین در زمینه تکنولوژی می‌گفت درست بوده است. آمریکا باید اجازه داشته باشد تا در مقابل اقدامات ناعادلانه تجاری از خود دفاع کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا