امور زیربناییتعاون و اشتغال

در حراست وزارت کار چه می‌گذرد؟

امین احمدیان، همسر بهاره هدایت ، متهم امنیتی فتنه ۸۸ و آبان ۹۸ در حالی به ترکیب هیات مدیره بیمه البرز راه یافته که مشخص نیست چگونه از کانال نظارتی حراست وزارت کار عبور کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، چند روز قبل امین احمدیان، همسر بهاره هدایت، متهم امنیتی فتنه ۸۸ و ابان ۹۸ توانست به نمایندگی از صندوق بیمه روستایی و عشایری به عضویت در هیأت مدیره بیمه البرز درآید.

امین احمدیان به علت داشتن حواشی در اسفندماه گذشته از هیأت مدیره بیمه ملت برکنار شد. بهمن ۹۸ بود که شنیده شد احمدیان قرار است به عنوان جایگزین نظرعلی صلاحی‌نژاد مدیرعامل نجومی‌بگیر و عزل‌شده بیمه ملت، روانه این شرکت بیمه‌ای شود اما سوابق وی، مانع این انتصاب شد.

امین احمدیان، عضو گروهک غیرقانونی ادوار تحکیم وحدت و همسر بهاره هدایت از متهمان امنیتی فتنه ۸۸ است که بیش از ۷ سال سابقه زندانی شدن دارد و اخیراً نیز به علت سازماندهی تجمعات غیرقانونی زمستان ۹۸ در مقابل دانشگاه امیرکبیر و در مخالفت با رهبر انقلاب و توهین به شهید سردار سلیمانی نیز به چهار سال زندان محکوم شد؛ احمدیان همچنین در مواضع همسرش با وی همراه بوده و بارها در همین زمینه با رسانه‌های ضدانقلاب و معاند مصاحبه کرده است.

صندوق بیمه روستایی و عشایری، از شرکتهای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و مشخص نیست در حراست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه می‌گذرد که فردی با چنین سوابقی توانسته از کانال نظارتی این بخش عبور کرده و بعنوان نماینده شرکتهای زیرمجموعه این وزارتخانه، برای عضویت در هیأت مدیره بیمه البرز معرفی شود.

امین احمدیان چگونه به صندلی هیأت مدیره بیمه البرز رسید؟

شرکت بیمه البرز که انتخابات هیأت مدیره آن اخیراً برگزار و امین احمدیان عضو هیأت مدیره آن شد، سهامدارانی با این ترکیب دارد:

۱- شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان (سهامی عام) حدود ۲۰ درصد

۲- مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر حدود ۱۳ درصد

۳- شرکت تعاونی خردمندان صابر عصر ۹.۵ درصد

۴- دولت جمهوری اسلامی ایران حدود ۹ درصد

۵- شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت (سهامی خاص) حدود ۸.۵ درصد

۶- شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین (سهامی عام-زیرمجموعه شستا) حدود ۷ درصد

۷- صندوق سرمایه گذاری واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) حدود ۵.۷ درصد

۸- شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (سهامی خاص) حدود ۲ درصد

۹- شرکت خدمات مدیریت صبا تأمین (سهامی خاص) حدود ۱.۳ درصد

۱۰- صندوق سرمایه گذاری اندوخته پایدار سپهر ۱.۱ درصد

۱۱- شرکت سرمایه گذاری هامون شمال (سهامی عام) حدود یک درصد

از سهامداران مذکور، ردیف‌های ۲، ۶، ۸ و ۹ از شرکتهای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و در مجموع ۲۳.۳ درصد از سهام شرکت بیمه البرز را در اختیار دارند؛ از میان این ۴ شرکت، مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با بیشترین سهم، فردی را برای عضویت در هیأت مدیره بیمه البرز معرفی می‌کند که برای انتخابات اخیر، امین احمدیان از سوی علی شیرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برای عضویت در هیأت مدیره بیمه البرز به بیمه مرکزی مرکزی معرفی شد. بیمه مرکزی نیز صلاحیت وی را تأیید کرد.

یک مقام آگاه در بیمه مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه صلاحیت امین احمدیان با وجود این سوابق چگونه از سوی حراست بیمه مرکزی تائید شده است، گفت: حراست بیمه مرکزی از حراست دستگاهی که وی را معرفی کرده، استعلام می‌کند و از آنجا که پاسخ استعلام از وزارت کار مثبت بود، حراست بیمه مرکزی نیز به استناد همان، صلاحیت وی را تائید کرد و از حراست وزارت کار باید سوال کرد که چگونه اقدام به تائید صلاحیت وی کرده است.

ترکیب سهامداران بیمه البرز

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا