انرژی

رکوردشکنی‌های پیاپی صنعت برق حرارتی کشور

وزیر نیرو گفت: اقدامات صورت گرفته موجب شده رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در سال جهش تولید شکسته شود، به طوری که از ابتدای امسال تا نیمه مردادماه، میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۲۷ میلیارد کیلووات ساعت گذشته و رکورد جدیدی را در این بخش به ثبت رسانده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح طرح‌های ارتقای توان عملی و رفع محدویت‌ تولید در پنج نیروگاه کشور با بیان اینکه بیش از ۸۶ درصد برق مورد نیاز دوران پیک مصرف تابستان امسال توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است، اظهار کرد: واحدهای بخش خصوصی و دولتی تولید برق حرارتی کشور نقش بسیار مهمی در گذر موفق از پیک مصرف برق امسال داشته‌اند.

وی افزود: احداث و راه‌اندازی هفت واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت ١٢٨١ مگاوات، ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل ترکیبی موجود به ظرفیت ۱۲۲ مگاوات و رفع محدودیت‌های تولید واحدهای بخاری موجود به ظرفیت ۲۱۸ مگاوات از جمله اقدامات صورت گرفته برق حرارتی برای گذر موفق از اوج بار تابستان امسال بوده است.

همچنین بخوانید

وزیر نیرو ادامه داد: تحقق ضریب آمادگی ۹۹ درصدی نیروگاه‌های حرارتی در دوره اوج بار و انجام بیش از ۹۰ هزار مگاوات تعمیرات اساسی و دوره‌ای نیروگاه‌های حرارتی از دیگر اقدامات حوزه تولید نیروی برق حرارتی در گذر موفق از دوره اوج بار سال ۱۳۹۹ بوده است.
به گفته اردکانیان همچنین در پیک تابستان امسال شاهد شکسته شدن رکورد راندمان تولید برق حرارتی کشور بوده‌ایم، به طوری که در دوران یکساله منتهی به اوج بار امسال، راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور با افزایش نیم‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای نخستین بار به ۳۸.۶ درصد رسید.
وی تصریح کرد: از دیگر دستاوردهای صنعت برق حرارتی در این دوره شکسته شدن رکورد تولید همزمان نیروگاه‌های حرارتی بوده است. تولید حداکثری نیروگاه‌‎ها در تامین اوج مصرف همزمان شبکه حدود ۵۷۸۸۷ مگاوات بوده است که نیروگاه‌های حرارتی با ۴۸۸۶۴ مگاوات تولید همزمان و رشد ۳.۳ درصدی نسبت به سال قبل، بیشترین افزایش و سهم را به خود اختصاص داده‌اند.
ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا