امور زیربناییراه و ساختمان

هواپیمای ایرباس معراج پس از تایید صلاحیت پرواز ترخیص می‌شود

مدیرکل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی کشوری درباره دو بار فرود اضطراری ایرباس معراج گفت: محدوده عیب حادث شده در اختیار پرسنل فنی مجاز و گواهینامه‌دار شرکت است که پس از اطمینان از صلاحیت پرواز نسبت به ترخیص آن اقدام کنند.

حسن رضایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره فرود اضطراری پرواز تهران- کرمانشاه متعلق به شرکت هواپیمایی معراج گفت: حدود ساعت ١٣ امروز یک فروند هواپیمای ایرباس A320 شرکت هواپیمایی معراج با شماره پرواز ۲۸۲۹ در مسیر تهران به کرمانشاه، با ١٣٠ مسافر به علت نقص فنی درسیستم هیدرولیک به تهران بازگشت.

وی ادامه داد: براثر این فرود هواپیما ، باند فرودگاه مهرآباد با کمی تاخیر عملیاتی شد. سپس پرسنل فنی مجاز شرکت با تعویض لوله معیوب نسبت به رفع عیب اقدام کرده و دوباره هواپیما به پرواز درآمد که مجددا خلبان پرواز ضمن بازگشت درخواست بازرسی بیشتر هواپیما را کرد. 

مدیرکل دفتر سوانح سازمان هواپیمایی کشوری افزود: محدوده عیب حادث شده در اختیار پرسنل فنی مجاز و گواهینامه دار شرکت است که پس از اطمینان از صلاحیت پرواز نسبت به ترخیص آن اقدام کنند.

رضایی‌فر گفت: شرکت هواپیمایی مربوطه مسافران را به ترمینال انتقال داده تا با هواپیمای جایگزین به مقصد اعزام شوند و هم اکنون هواپیما در بازرسی پرسنل فنی قرار دارد.

وی ادامه داد:بررسی این رویداد به بخش ایمنی شرکت واگذار می‌شود .

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا