انرژی

کاهش تولید نفت آمریکا در پی وقوع طوفان سهمگین

بیش از یک چهارم از تولید نفت و گاز فراساحلی خلیج مکزیکوی آمریکا روز چهارشنبه به دلیل وقوع طوفان سالی متوقف شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، وقوع طوفان سالی که بارانهای شدیدی را به همراه داشت، باعث کاهش مصرف سوخت در جنوب شرقی آمریکا شد و صعود قیمت نفت و بنزین در نتیجه کاهش تولید این کشور را به دنبال داشت.

طبق اعلام وزارت کشور آمریکا، تولید حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام و ۷۵۹ میلیون فوت مکعب در روز گاز طبیعی در خلیج مکزیکو متوقف شد که تقریبا برابر با یک سوم از تعطیلی تولید ناشی از وقوع طوفان لارا در ماه اوت بود.

همچنین بخوانید

این طوفان درختها را از جا کند، باعث سرازیر شدن سیلاب در خیابانها و قطع برق ۵۰۰ هزار خانه و کسب و کار شد. به گفته پاتریک دی هان، مدیر تحلیلگر نفت در شرکت گازبادی، این قطعیها ممکن است باعث شود فروش سوخت در روزهای آینده کاهش پیدا کند.

بنادر نفتی و شیمیایی در امتداد رودخانه می سی سی پی با عبور طوفان، به شکل محدود بازگشایی می شوند و تولیدکنندگان نفت و گاز کارکنانشان را به سکوهای فراساحلی در غرب و مرکز خلیج مکزیکو برمی گردانند.

طبق اعلام مرکز ملی طوفان آمریکا، طوفان سالی با سرعت هشت کیلومتر بر ساعت به سمت شمال شرق آمریکا در حرکت است و سرعت بادهای همراه آن به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

یک سخنگوی شرکت شورون اعلام کرد پالایشگاه پاسکاگولای شورون در می سی سی پی در حدود ۵۰ مایلی محل عبور طوفان، سراسر شب فعال بود. پالایشگاه شرکت فیلیپس ۶۶ به ظرفیت ۲۵۵ هزار و ۶۰۰ بشکه در روز در لوییزیانا تعطیل ماند و شرکت رویال داچ شل تولید در پالایشگاه نورکو به ظرفیت ۲۲۷ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز در لوییزیانا را به حداقل رساند.

طبق اعلام وزارت انرژی آمریکا، ۱.۱ میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش نفت منطقه گلف کاست روز چهارشنبه متوقف بود که شامل دو تاسیساتی می شود که از زمان وقوع طوفان لارا در دست تعمیر قرار دارند.

بر اساس گزارش رویترز، بهای معاملات نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا حدود چهار درصد صعود کرد و بهای بنزین اواسط معاملات ۳.۶ درصد افزایش داشت.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته ۴.۴ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۹۶ میلیون بشکه رسید و برخلاف پیش بینی تحلیلگران از رشد این ذخایر به میزان ۱.۳ میلیون بشکه بود. ذخایر بنزین آمریکا هم ۴۰۰ هزار بشکه کاهش داشت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا