بین الملل

سرمایه‌گذاری آمریکا-چین به پایین‌ترین سطح یک دهه اخیر رسید

گزارش جدید گروه رادیوم نشان داد سرمایه‌گذاری بین آمریکا و چین در نیمه اول افت کرده است و از رکورد ۲۶ میلیارد دلار در ۲۰۱۶ به ۱۰.۹ میلیارد دلار رسیده است. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، گزارش جدید گروه رادیوم نشان داد سرمایه‌گذاری بین آمریکا و چین در نیمه اول افت کرده است و از رکورد ۲۶ میلیارد دلار در ۲۰۱۶ به ۱۰.۹ میلیارد دلار رسیده است.

طبق گزارش این کمیته ملی غیر سودآور در مورد روابط آمریکا و چین، یک خرید بزرگ توسط چینی‌ها در ماه مارس بخش اعظم سرمایه‌گذاری ۴.۷ میلیارد دلاری شرکت‌های چینی در آمریکا را به خود اختصاص داده و آن خرید سهام اقلیت یونیورسال میوزیک گروپ توسط تنسنت چین به ازای ۳.۴ میلیارد دلار بوده است.

طبق آماری که در این گزارش ارائه شده است، سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در چین در ۶ ماه نخست امسال به ۴.۱ میلیارد دلار کاهش یافته است.

مؤلفان این گزارش تاکید کردند که کاهش سرمایه‌گذاری دوجانبه به علت محدودیت‌های شدیدی بوده است که دولت ترامپ برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی، به ویژه در بخش تکنولوژی، وضع کرده است.

علی‌رغم فشارهای ترامپ برای خروج شرکت‌های آمریکایی از چین، تنها ۴ درصد از ۱,۴۰۰ شرکت آمریکایی فعال در چین اعلام کردند که برنامه‌ای برای خروج از چین دارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا