امور زیربناییتعاون و اشتغال

نگرانی از خصوصی سازی شرکت‌های بزرگ خوزستان

اهواز – تجربه تلخ خصوصی سازی شرکت‌های بزرگی مثل هفت تپه و گروه ملی صنعتی در خوزستان باعث شده مردم این استان نگران تکرار این روند در شرکت‌های بزرگ دیگری در استان شده اند.

همچنین بخوانید

دریافت ۷ MB

به گزارش آرمان اقتصادی، خوزستان تجربه شکست خورده خصوصی شدن شرکت نیشکر هفت‌تپه را دارد که باعث تنش‌های بی‌شمار کارگری در استان شده است، قبل‌تر شرایط برای شرکت گروه ملی فولاد ایران نیز چنین بود که اعتصابات کارگری بی‌شماری را به همراه داشت.

خوزستان زخم‌خورده خصوصی‌سازی است؛ این استان صنعتی، شرکت‌های برگ و عظیمی را در دل خود جای‌داده است که به‌راحتی قابل‌واگذاری به بخش خصوصی نیستند و باید پروسه خصوصی‌سازی برای شرکت‌های بزرگ صنعتی مجدداً ویرایش و اصلاح شود تا شرکت‌های بزرگ صنعتی ایران که بخشی از آن‌ها در خوزستان هستند با خصوصی‌سازی، به سمت رکود و ورشکستی و متلاشی شدن نروند.

اکنون در خوزستان بحث بر سر خصوصی‌سازی کردن شرکت‌های «حفاری»، «توسعه نیشکر و صنایع جانبی»، «پالایشگاه آبادان»، «سد و نیروگاه شهید عباسپور»، «نیروگاه رامین» و… است و از هم‌اکنون کارکنان این شرکت‌های بزرگ صنعتی با موجی از نگرانی مواجه شده‌اند و ترس از خصوصی‌سازی و تکرار ماجرای هفت‌تپه و گروه ملی بر زندگی آن‌ها سایه انداخته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا