اقتصاد کلان

رشد ۴۰ درصدی تعداد جوازهای تاسیس صادره

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) درصد تغییرات شاخص های اصلی صنعت، معدن و تجارت کشور را در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام کرد که بر این مبنا میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صادره ۶۹.۹ درصد افزایش و تعداد جوازهای تاسیس صادره نیز ۴۰.۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شاتا، میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صادره در پنج ماه نخست امسال بالغ بر ۳۲۶.۱ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۶۹.۹ درصدی در این بخش را نشان می دهد.

همچنین میزان اشتغال ثبت شده پروانه های بهره برداری صادر شده در این مدت ۴۱ هزار و ۸۵۸ مورد بوده که نشان از افزایش ۳.۷ درصدی این شاخص نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

در این گزارش تعداد جواز های تاسیس صادر شده در پنج ماهه اول امسال، ۱۴ هزار و ۸۰۶ فقره اعلام شده که رشد ۴۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

پیش بینی سرمایه گذاری جواز های تاسیس صادره ۱۷۵۹.۶ هزار میلیارد ریال بوده است که می تواند زمینه اشتغال ۳۲۲ هزار و ۳۷۱ نفر را فراهم کند.

بر اساس این گزارش میزان رشد سرمایه گذاری جواز های تاسیس صادره در پنج ماهه اول امسال ۳۱.۵ درصد و همچنین افزایش میزان اشتغال این بخش ۲۹.۴ درصد بوده است.

طبق گزارش اعلام شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پنج ماهه اول امسال، تعداد ۲۳۸ هزار فقره جواز صنفی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۰.۲ درصدی نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا