اقتصاد کلان

کاهش شکایت های کارگری درباره حقوق معوقه

‌معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش شکایات کارگری خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمار شکایات کارگری در سه سال گذشته اظهارکرد: تعداد کل دادخواست‌های واصله در سال ۱۳۹۶، ۲۹۱هزار و ۵۱۹ مورد بوده که در سال ۱۳۹۷ به ۳۰۲هزار و ۱۷ مورد افزایش یافته و در سال ۱۳۹۸ نیز نرخ ثابتی داشته و معادل ۳۰۲ هزار و ۸۶۰ مورد بوده است. به عبارتی شکایات واصله از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ فقط ۳.۴ درصد رشد داشته است.

حاتم شاکرمی، با بیان اینکه شکایات کارگری کاهش داشته است افزود: در سال ۹۸، شکایات کارگری صرفا ۰.۲۷ درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید

شاکرمی با اشاره به تعداد دادخواست‌های واصله با موضوع حقوق معوقه تصریح کرد: شکایات کارگری بر پایه حقوق معوقه در سال ۱۳۹۶، ۱۰۸هزارو ۸۹۷ مورد بوده که در سال ۱۳۹۷ با رشد ۲۴ درصدی به ۱۴۵هزار و ۳۱ مورد رسیده بود، اما در سال ۱۳۹۸ با کاهش ۲۲ درصدی به ۱۱۸هزارو ۶۷۲ مورد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نسبت دادخواست‌های واصله با موضوع حقوق معوقه در سال ۱۳۹۶ به تعداد بیمه‌شدگان اجباری سازمان تأمین اجتماعی در همان سال که برابر با ۹میلیون‌و ۶۰۸ هزارو ۲۰ نفر بوده، ۱.۱۳ درصد است.  

معاون روابط کار وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی افزود: این میزان در سال ۱۳۹۷ به ۱.۵ درصد افزایش یافت و در سال ۱۳۹۸ با توجه به افزایش تعداد بیمه‌شدگان اجباری سازمان تأمین اجتماعی به ۹میلیون‌و ۹۲۶هزارو ۲۶۷ نفر و تعداد دادخواست‌های واصله با موضوع حقوق معوقه، ۱.۱۹ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا