انرژی

برق ۳۰ درصد همدان رایگان می‌شود/ دغدغه تأمین آب شرب نداشته باشید

ایسنا/همدان وزیر نیرو با اشاره به طرح برق امید اعلام کرد: همدان از استان های بهره مند از این طرح است که از ۶۰۰ هزار مشترک خانگی در استان، بیش از ۳۰ درصد آنها در گروه کم مصرف ها هستند که مطابق ضوابط از تخفیف صددرصدی برخودار خواهند شد.

رضا اردکانیان یکشنبه ۳۰ شهریورماه در آیین افتتاح همزمان طرح های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور، با اشاره به طرح برق امید اعلام کرد: همدان از استان های بهره مند از این طرح است که از ۶۰۰ هزار مشترک خانگی در استان، بیش از ۳۰ درصد آنها در گروه کم مصرف ها هستند که مطابق ضوابط از تخفیف صددرصدی برخودار خواهند شد.

وی اضافه کرد: هدف این طرح تشویق پرمصرف ها برای کاهش مصرف است و از محل کاهش مصرف تصمیم بر داشتن تابستانی آرام و توأم با آسایش در سال آینده و تأمین برق کافی برای مردم و استفاده از این انرژی صرفه جویی شده در بخش های مختلف تولیدی کشور است.

همچنین بخوانید

اردکانیان با بیان اینکه همدانی ها دغدغه تأمین آب شرب مورد نیاز برای درازمدت نداشته باشند، مطرح کرد: در همین دولت این موضوع را به شکل مناسب و مقدوری در مسیر اتمام قرار خواهیم داد.

وی با تأکید بر اینکه هموطنان ما در استان همدان از مردمان خوش مصرف هستند و قدر آب را می‌دانند، خاطرنشان کرد: کارهای ارزنده ای به ویژه در استفاده از فاضلاب تصفیه شده در استان همدان انجام شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در گذشته مصرف نیروگاه همدان از آب های زیرزمینی ۱۵ میلیون مترمکعب بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان در حال تأمین نیروگاه بوده و چاه‌های این نیروگاه پلمب شده است.

وی درباره تخصیص پساب فاضلاب به منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد نیز اظهار کرد: سه میلیون مترمکعب از طرف وزارت نیرو به این منطقه تخصیص یافته و براساس دستور استاندار همدان ۲۰ کیلومتر خط انتقال پساب از نیروگاه شهید مفتح به منطقه ویژه جهان آباد قرار است از طریق بخش خصوصی انجام شود.

اردکانیان با بیان اینکه «الف» و «ب» حروف آغازین الفبا هستند و الفبا و زیربنای طرح های توسعه و عمران آب و برق است، یادآور شد: فارغ از اینکه تحت شدیدترین تحریم های ظالمانه قرار داریم، میدان و آزمون بزرگی برای مردم ایران است که همچون آزمون هشت سال دفاع مقدس سرافراز از این میدان بیرون خواهد آمد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه های توسعه و عمران کشور را بی وقفه دنبال کردیم، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مؤثر آب و برق در طرح های تولیدی کشور امسال موفق شدیم تابستان گرم و طولانی را بدون خاموشی برنامه ریزی شده و با افزایش عرضه انرژی به بیش از چهار درصد و افزایش ۳۰ درصدی صادرات انرژی و کاهش افزایش اوج بار که سرمایه بزرگی برای ضنعت برق کشور است، پشت سر بگذاریم و در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، ۲۵۰ پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب به اتمام و بهره برداری برسانیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه امروز صدو هشتمین پروژه بزرگ این پویش را افتتاح کردیم و همه پروژه های باقی مانده نیز تا پایان سال به ثمر خواهد رسید، گفت: سد مخزنی نعمت آباد و سه پروژه مهم پست های برق و آغاز عملیات اجرایی خط انتقال خرم آباد به ملایر با ۴۰۰ میلیارد تومان و همچنین افتتاح همزمان آبرسانی به ۴۰۰ روستای کشور امروز افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه ۲۸۱ هزار نفر از هم وطنان روستایی در این ۴۰۰ روستا از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد، بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال بقیه روستاها که بیش از ۱۳۰۰ روستا خواهد بود، مطابق برنامه در مدار بهره برداری از آب سالم و پایدار قرار گیرد.

وزیر نیرو با اشاره به بهره برداری از سد نعمت آباد به عنوان هفتمین سد، اظهار کرد: امروز ۴۶.۵ سدی است که در دولت تدبیر و امید از مجموعه ۱۹۰ تحت بهره برداری افتتاح شد.

وی با بیان اینکه ۴۵ هزار هکتار شبکه های آبیاری و زهکشی امسال به بهره برداری رسیدند، ادامه داد: تقریباً ۴۴۸ روستا در سراسر کشور جزء طرح های آبرسانی به روستا هستند و پنج طرح بزرگ شهری به ثمر رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا