صنعت، معدن، تجارت

۵۰۰ میلیون دلار برای بومی‌سازی در معادن هدف‌گذاری شده است

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره اینکه به دنبال کاهش حوادث معدنی هستیم، گفت: امسال برای بومی‌سازی، ۵۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور امروز در مراسم افتتاح پروژه بومی سازی و ساخت شبیه ساز رانندگی دامپتراک اظهار داشت: امروز با بومی سازی و ساخت شبیه ساز رانندگی دامپتراک، شاهد یک موفقیت علمی در بخش معدن و صنایع معدنی هستیم. ورود شبیه ساز رانندگی دامپتراک به معادن، جامعه معدنی را وارد مرحله جدیدی می‌کند.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو با بیان اینکه گرچه ساخت شبیه ساز رانندگی دامپتراک، موضوع کوچکی به نظر می‌رسد اما بخش قابل توجهی از حوادث معادن روباز مربوط به حوادث ترافیکی است، تصریح کرد: با ساخت و استفاده از این دستگاه در معادن، شاهد کاهش هزینه‌های مربوط به تلفات انسانی در بخش مذکور خواهیم بود و ضریب تکرار و شدت حوادث به حداقل می‌رسد.

وی افزود: امروز با رئیس دانشگاه خواجه نصیر توافق کردیم تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های مهندسی مواد و مکانیک منعقد کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برای امسال، ۵۰۰ میلیون دلار بومی سازی در بخش معدن و صنایع معدنی هدفگذاری شده است. در فولاد قائنات، تجهیزات بسیار مهمی بومی سازی شده که اطلاع رسانی خواهد شد.

غریب پور با اشاره به اینکه توجه به سلامت کارکنان و منابع انسانی در اولویت برنامه‌های ایمیدرو قرار دارد، گفت: خوشبختانه به رغم افزایش ۳۰ درصدی تولید بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۹۸، حوادث معدنی رشد بسیار پایینی (کمتر از ۵ درصد) داشته است.

وی افزود: اکنون در سیمان، مس، فولاد آلومینیوم و اغلب محصولات این حوزه مازاد تولید داریم و اقدام به صادرات می‌کنیم.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان تنها به دنبال افزایش تولید نیست، بلکه درصدد کیفی سازی تولید است، گفت: در کنار تولید، ارتقای بهره وری در برنامه ایمیدرو قرار دارد و اکنون با دانشگاه امیرکبیر در زمینه بهره وری پروژه اجرا می‌کنیم. به دنبال نوآوری در بخش‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری هستیم.

وی ادامه داد: تأمین ماشین آلات معدنی از دیگر اولویت‌های ایمیدرو است و اکنون با شرکت هپکو و یک شرکت خودروساز برای ساخت دامپتراک ۳۵ و ۱۲۰ تنی در حال مذاکره هستیم که اگر به نتیجه برسد، نقش بسیار مهمی در تأمین ماشین آلات معدنی خواهد داشت.

گفتنی است، شبیه ساز رانندگی دامپتراک با مشارکت سه جانبه سه بخش دولتی، دانشگاهی و خصوصی ساخته شد.

در این مشارکت، ۲ دستگاه شبیه ساز توسط دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با حمایت‌های مشترک ایمیدرو برای اولین بار در کشور بومی سازی و ساخته شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا