صنعت، معدن، تجارت

اشتغال ۸۵۰۰ نفر با تکمیل طرح های ۲۰۰ هزار میلیاردی ایدرو

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت از اشتغال ۸۵۰۰ نفر در مناطق محروم با تکمیل طرح های ۲۰۰ هزار میلیاردی ایدرو خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی اصفهانی در حاشیه مجمع عمومی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اظهار داشت: ایدرو شالوده طرح‌های توسعه صنعتی را در مناطق محروم پی ریزی کرده و طرح‌های در دست اجرای این سازمان با شتاب مناسبی در حال انجام است که اشتغال مستقیم ۸۵۰۰ نفری را در پی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت افزود: مبلغ برآوردی سرمایه گذاری طرح‌های در دست عملیات ایدرو معادل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است که از محل اعتبارات داخلی، عمومی و غیر دولتی برنامه ریزی و تأمین می‌شود.

وی همچنین از آغاز فازهای مطالعاتی و مقدماتی ۷ طرح دیگر با برآورد سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال هزار نفر بوسیله ایدرو خبر داد و گفت: ایدرو در دو عرصه توسعه صنایع نوین و فناوری‌های نو و به هم رسانی به عنوان کارکردهای مهم و روز سازمان‌های توسعه‌ای کارنامه موفقی در مجمع ارائه کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت بیان کرد: تکمیل و بهره برداری از فازهای اولیه دو مرکز تولید انواع بیو ایمپلنت‌های استخوانی، قلبی و عروقی و تاندون لیگمان، پیشبرد طرح تولید فیلترهای آب شیرین کن و بهم رسانی ۹۰ مورد شرکت دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی متقاضی فناوری با ارزش ۷,۰۰۰ میلیارد ریال بخشی از اقدامات این حوزه است.

۲۷۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی با انعقاد حدود ۳۴۰۰میلیارد تومان قرارداد ساخت داخل

اصفهانی به هم رسانی اجزای زنجیره تولید و ارزش را یکی دیگر از اقدامات سازمان‌های توسعه‌ای برشمرد و افزود: ایدرو در بخش میزهای ساخت داخل خودرو در سال ۹۸ به خوبی در این حوزه کار کرده است و با ۲۷۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی موفق به انعقاد حدود ۳,۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد ساخت داخل قطعات خودرو بین اجزای زنجیره تولید شده است.

وی همچنین برگزاری موفقیت آمیز مجمع عمومی و تطابق صورت‌های مالی ایدرو با استانداردهای حسابداری که از سوی سازمان حسابرسی با توجه به یادداشت‌های توضیحی مطلوب ارزیایی شده را نشان دهنده توان و دانش نهادینه شده بیش از نیم قرن فعالیت‌های حرفه ای سازمان گسترش توصیف کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا