بین الملل

اقتصاد آلمان کمتر از آن‌چه انتظار می‌رفت آب می‌رود

مؤسسه آمار آلمان اعلام کرد سقوط اقتصاد این کشور از آن‌چه قبلاً انتظار می‌رفت کمتر خواهد بود و تولید ناخالص ملی تنها ۵.۲ درصد آب خواهد رفت، در حالی که قبلاً پیش‌بینی شده بود ۶.۷ آب برود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، مؤسسه آمار فدرال آلمان (ایفو) اعلام کرد سقوط اقتصاد این کشور از آن‌چه قبلاً انتظار می‌رفت کمتر خواهد بود و تولید ناخالص ملی تنها ۵.۲ درصد آب خواهد رفت، در حالی که قبلاً پیش‌بینی شده بود ۶.۷ درصد آب برود.

تیمو ولمرشوسر، رئیس بخش پیش‌بینی اقتصادی ایفو، گفت: سقوط اقتصادی سه ماهه دوم از آن‌چه ما نگران آن بودیم کمتر بود و ریکاوری کنونی فراتر از انتظارات ما بود است.

او ادامه داد: هرچند انتظار می‌رود سرعت این ریکاوری در ادامه سال به طور قابل‌توجهی کاهش یابد، چراکه میزان هزینه‌کردهای مصرف‌کنندگان به علت محددیت‌های کرونایی هنوز اندک است. این محدودیت‌ها تغییراتی دائمی را در رفتار مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها به وجود آورده‌اند.

ایفو اعلام کرد: با این نرخ ریکاوری اقتصاد آلمان تا سه ماهه چهارم سال آینده به سطح قبل از پاندمی بازنمی‌گردد. برای سال آینده نرخ رشد اقتصادی آلمان ۵.۱ درصد خواهد بود.

با این حال ایفو اشاره کرد: مازاد بودجه ۵۲.۵ میلیارد یورویی دولت در سال ۲۰۱۹ به کسری بودجه ۱۷۰.۶ میلیارد یورویی در سال جاری تبدیل خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا