انرژی

توافق ایران و سوریه بر تشکیل کمیته راهبردی دو کشور طی دو هفته آتی

وزیر نیروی کشورمان بر اجرای مفاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری‌های آبی ایران و جمهوری عربی سوریه تاکید کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان به‌صورت ویدئو کنفرانسی با محمد رعد – وزیر منابع آبی جمهوری عربی سوریه دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار، تمام محمد رعد وزیر منابع آبی سوریه با ابراز خرسندی از شرکت در یازدهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای آب شهری، خواستار توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های دو جانبه در حوزه آب و فاضلاب شد.

وی همچنین ضمن ابراز رضایت از حضور شرکت‌های باتجربه و توانمند ایرانی در پروژه‌های آبی کشور متبوعش، از حضور هرچه بیشتر این شرکت‌ها در پروژه‌های مربوط به تصفیه‌خانه آب و فاضلاب استقبال کرد.

همچنین بخوانید

بنا بر اعلام وزارت نیرو، در جریان این دیدار، دو طرف با توجه به توافقات یادداشت تفاهم مشترک همکاری‌های آبی دو کشور، نسبت به تشکیل کمیته راهبردی به ریاست معاونان وزرای نیرو و منابع آبی ایران و جمهوری عربی سوریه طی دو هفته آتی از طریق ویدئو کنفرانس تاکید کردند.

وزیر منابع آبی جمهوری عربی سوریه، بر نیاز این کشور به استفاده از تجربیات و دانش فنی شرکت‌های ایرانی در بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب سوریه تاکید کرد.

یادداشت تفاهم همکاری‌های آبی ایران و سوریه در چهاردهم آذر سال ۱۳۹۸ به امضای “رضا اردکانیان” وزیر نیروی کشورمان و “حسین عرنوس” وزیر وقت منابع آبی و نخست وزیر کنونی جمهوری عربی سوریه رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا