اقتصاد کلان

برنامه مشترک کمیته امداد و برنامه و بودجه برای حداث ۱۰۰ هزار واحد برای محرومان

ایسنا/ایلام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در طرح احداث ۱۰۰ هزار واحد برای محرومان، پیش پرداختی انجام نمی شود و تسهیلات به شکل قرض الحسنه به افراد واجد شرایط واگذار می شود.

دکتر “محمدباقر نوبخت”  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد:  برنامه احداث مسکن وبرای محرومان،  با همکاری کمیته امداد، بنیاد مسکن و پشتیبانی مالی سازمان برنامه و بودجه انجام می شود و  جدا از سایر برنامه های دولت برای تکمیل مسکن  مهر و طرح اقدام ملی است که در قالب آن  ۶۰۰ هزار واحد توسط وزارت راه و شهرسازی احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح احداث ۱۰۰ هزار واحد برای محرومان هیچگونه پیش پرداختی صورت نمی گیرد و تسهیلات به شکل قرض الحسنه به افراد واجد شرایط واگذار می شود، گفت: سهم استان ایلام در این طرح  ۲ هزار واحد است که تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین بخوانید

معاون رئیس جمهوری با اشاره به سال جهش تولید گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز در این راستا ویژگی های طرح هایی که قابلیت افتتاح تا پایان دولت را دارند در تمامی استان ها مشخص کرده  و در تلاش هستیم این پروژه های اولویت دار را با تخصیص اعتبار مورد نیاز به بهره برداری برسند و در این راستا، مدیران سازمان در بازدیدهای میدانی این پروژه ها را رصد می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار  نیز اظهار کرد: خدمات خوبی در نظام جمهوری اسلامی در کشور در شرایط بحران صورت گرفته است اما تحریم ها، برخی مشکلات مانند تورم و بیکاری را افزایش داده و نیاز است در سال جهش تولید در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار بیشتر تلاش شود.

وی تاکید کرد: با وجود افراد نخبه و پتانسیل خوب نفت، گاز، خاک، منابع طبیعی و وجود مواد معدنی غنی موجود در استان باید تغییری ایجاد شود تا روحیه امید و نشاط در مردم افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا