اقتصاد کلان

اختصاص ۳۷۰ میلیارد به پروژه های جهش تولید در ایلام

ایسنا/ایلام معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از  اختصاص۳۷۰ میلیارد تومان برای پروژه های جهش تولید در استان خبر داد.

دکتر “محمدباقر نوبخت” در دومین روز سفر خود به ایلام، بعد از  مراسم کلنگ زنی ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان، اظهار کرد: استان ایلام به عنوان نماد مقاومت و پایداری در دوران دفاع مقدس مقصد سفر در این هفته مقدس قرار گرفت و این حداقل کاری بود در پاسخ به این همه بزرگواری، ایثارگری و جانفشانی های مردم ایلام می توانستیم انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه در این سفر مقرر شد برای ۲۳ پروژه که قابلیت اتمام تا پایان دولت تدبیر و امید دارند،  ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود،  از سرمایه گذاری ۳۷۰ میلیارد تومانی برای پروژه های تولیدی در سال جهش تولید برای استان ایلام خبر داد و گفت:  اجرای این طرح ها  می تواند بیش از ۳ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کند.

همچنین بخوانید

معاون رئیس‌جمهور  از ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی تا پایان دولت در استان خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری بنیاد مسکن و کمیته انقلاب اسلامی در استان ایلام، ظرف یک سال برای مددجویان و افرادی که امکان ساخت یا خرید منزل را ندارند اجرا خواهد شد.

نوبخت ادامه داد: علاوه بر این دو هزار واحد، ۳۰۰ واحد دیگر برای مددجویان کمیته امداد در داخل شهر های بالای ۲۵ هزار نفر به همت کمیته امداد و بنیاد مسکن ساخته خواهد شد که  تامین مالی این پروژه ها از طرف دولت توسط سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در تفاهمنامه ها، ساخت مسکن برای محرومان که امروز در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان و به صورت سه جانبه امضا شد با تامین مالی سازمان برنامه بودجه و اجرای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان توزیع خواهد شد.

دکتر نوبخت در پایان گفت: به پیشنهاد استاندار ایلام و با طرح در شورای برنامه‌ریزی استان و اقتصاد مقاومتی  ۳۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی در استان برای اقشار کم درآمد در نظر گرفته شد که بتوانند از این طریق امرار معاش داشته باشند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا