صنعتصنعت، معدن، تجارت

شمش فوق سنگین ۱۱۰ تن فولادی در مجتمع صنعتی اسفراین تولید شد

مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی اسفراین گفت: به همت مهندسین و کارشناسان مجرب داخلی برای اولین بار در مجتمع صنعتی اسفراین، شمش فوق سنگین ۱۱۰ تنی تولید شد.

به گزارش آرمان اقتصادی ، محمود نظام دوست با اعلام این خبر اظهار داشت: در واحد ذوب و ریخته‌گری مجتمع صنعتی اسفراین تولید شمش فوق سنگین ۱۱۰ تُن به روش ریخته‌گری دو پاتیله برای اولین بار در کشور با بکارگیری دانش روز فولادسازی و با تکیه ‌بر توان علمی و تجربی کارشناسان و پرسنل توانمند و مجرب داخلی با موفقیت انجام شد.

مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی اسفراین افزود: با توجه به وزن بالای محصول نهایی، شمش اولیه برای تولید این محصول، شمش ۱۱۰ تُن انتخاب شده و از لحاظ وزنی این شمش، بزرگترین شمش آلیاژی تولید شده در تاریخ فولادسازی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت کوره و پاتیل‌های مجتمع ۵۰ تنی است در این روش از دو پاتیل استفاده کردیم که کاری بسیار ارزشمند است و کلیه مراحل ساخت و طراحی قالب چدنی توسط کارشناسان و مهندسین توانمند این مجتمع انجام‌ شده است.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت بیش از ۱۴۰ گرید فولاد آلیاژی را دارد.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا