اقتصاد کلان

وضعیت بزرگ ترین اقتصاد اروپایی چطور خواهد بود؟

اقتصاد آلمان امسال بیش از ۵ درصد کوچک خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین هوا، مرکز مطالعات اقتصادی آلمان در برآورد جدید خود از وضعیت اقتصادی این کشور اعلام کرد امسال اقتصاد این کشور ۵.۳ درصد کوچک خواهد شد که این رقم در صورت تحقق، ۱.۴ درصد بیشتر از رقمی خواهد بود که پیشتر تصور می شد.  

تیمو وولمرهویزر- مدیر بخش پیش بینی های این موسسه گفت: کاهش رشد اقتصاد در سه ماهه دوم سال بهتر از چیزی بود که انتظارش را داشتیم و گمان می کنم در ادامه سال نیز روند احیای اقتصادی ادامه خواهد داشت. با این حال نباید فاموش کرد که تا بازگشت به شرایط عادی راهی طولانی در پیش است به ویژه آن که هنوز احتیاط در رفتار معامله گران و خانوارها کاملا محسوس است.  

همچنین بخوانید

این موسسه با پیش بینی از سرگیری رشد اقتصادی در سال آینده، نرخ رشد سال ۲۰۲۱ را ۵.۱ درصد پیش بینی کرده است. در بعد بودجه ای اما مازاد بودجه ۵۲.۵ میلیار دلاری دولت در سال قبل جای خود را به کسری بودجه ۱۷۰ میلیارد دلاری در سال جاری خواهد داد.  

این موسسه با دفاع از تصمیم دولت برای کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۱۹ درصد به ۱۶ درصد، خواستار انجام اقدامات حمایتی بیشتر از بخش خصوصی در برابر پیامدهای کرونا شده است.  

پیش از این وزارت اقتصاد آلمان در گزارشی اعلام کرده بود روند احیای رشد اقتصادی این کشور از سر گرفته شده اما بسیاری از فعالان رفتار محتاطانه ای از خود نشان می دهند  و نمی توان آن ها را خوش بین نامید.  

در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ اقتصاد آلمان به میزان ۹.۷ درصد کوچک شد که این رشد، ضعیف‌ترین رشد اقتصادی آلمان از زمان ثبت داده های رشد در سال ۱۹۷۰ میلادی تاکنون محسوب می‌شود. هم چنین در مقایسه با رشد مشابه فصل قبل نیز رشد اقتصادی ۵.۲ درصد کمتر شده است.  دولت آلمان تاکنون برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور ده ها میلیارد یورو تقدینگی به بازارها تزریق کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا