ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

استفاده از ۵G برای برقراری عدالت در لایه‌های شبکه ملی اطلاعات

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دنبال بست عادلانه خدمات به تمامی مناطق کشور هستیم و ۵G نه تنها یک فناوری لوکس محسوب نمی‌شود، بلکه می‌تواند به عدالت در لایه‌های شبکه ملی اطلاعات کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مراسم رونمایی از کاربست‌های ۵G در ایران و «انعقاد تفاهم‌نامه‌های خودروی خودران و بیمارستان هوشمند» در سالن پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

ستار هاشمی – معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در این مراسم اظهار کرد: ورود به شبکه نسل پنجم منطبق بر مطالعات کارشناسی و تدوین نقشه راهی اتفاق افتاده که در دو سال گذشته در دستور کار وزارت ارتباطات بوده است.

وی افزود: پژوهگشاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون برنامه‌ریزی وزارتخانه و ارتباطات بین‌الملل و روابط عمومی نقش‌های جدی در این حوزه داشتند و آنچه امروز شاهد هستیم حاصل مطالعات دو سال گذشته است.

هاشمی با بیان اینکه همواره معرفی فناوری‌های نوین با مقاومت‌هایی همراه است و افرادی در موافقت و برخی در مخالفت آن فناوری صحبت  می‌کنند، گفت: اینکه چرا اساسا باید به فناوری‌های نوین و خصوصا ۵G بپردازیم، دلایل مختلفی دارد. نکته اول این که اسناد بالادستی و تکالیف قانونی بر این تکیه دارند که ۱۰ درصد از ترافیک شبکه ملی اطلاعات باید بر بستر فناوری‌های نوین ارائه شود. مصوبه‌ای داریم که در افق ۱۴۰۴، باید ۱۰ درصد از اقصاد کل کشور سهم اقتصاد دیجیتال باشد و ۵G از فناوری‌هایی است که برای این کار باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات با بیان اینکه ۵G صرف یک بستر فناوری نیست، بلکه یک زیست‌بوم نوآوری و فناوری محسوب می‌شود، بیان کرد: نکته دیگر این است که کشور ما در بحث ۵G قابلیت رقابتی دارد، زیرا این فناوری وابستگی کمتری به سخت‌افزار دارد و بیشتر در مباحث نرم‌افزاری و فکرافزاری می‌گنجد و جوانان ما هم ثابت کردند که در این حوزه بسیار موفق بودند. تمرکز فناوری ۵G بر نرم‌افزار است و ما می‌توانیم از این ظرفیت استفاده و سهم خود ایفا کنیم.

خبر در حال تکمیل است

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا