ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

برای ورود ۳G و ۴G به کشور، ۱۲ سال مقاومت شد/ فعال شدن ۵G تا آخر سال برای کاربران خانگی

عکس تزئینی است
وزیر ارتباطات با تاکید بر برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای ایران هوشمند، گفت: یکی از موضوعات کلیدی ایران هوشمند، راه‌اندازی خدمات نسل پنج است. اگرچه برای ورود نسل  سه و چهار ارتباطی به کشور، ۱۲ سال مقاومت شد و فرصت طلایی برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با تکنولوژی از دست رفت، اما نیاز و پیشرفت کشور به این فناوری‌ها وابسته بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مراسم رونمایی از کاربست‌های ۵G در ایران و «انعقاد تفاهم‌نامه‌های خودروی خودران و بیمارستان هوشمند» در سالن پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

محمدجواد آذری جهرمی در این مراسم با بیان اینکه در دوره‌های مختلف اتفاقات زیادی برای ایران افتاده اما کشورمان همچنان پابرجا باقی مانده است، گفت: آینده روشن برای یک فرد نیست، برای یک کشور و نسل است. رویای آینده روشن مهم است، اما مهتر از آن تلاش‌هایی است که همه افراد باید بکنند و باید توجه داشت که  هر دولتی در دوره‌های مختلف مشکلات خاص خود را دارد.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف توسعه علم، حوزه سلامت، حوزه فضایی، حوزه دانش‌بنیان و بخش‌های دیگر، تلاش‌های مختلفی انجام می‌شود. ما برای ساختن آینده روشن، برنامه ایران هوشمند را پیگیری کردیم. دانشگاه تهران این برنامه را نوشت و اندیشمندان از حوزه‌های مختلف روی آن کار کردند و منظومه مدونی از فعالیت‌ها تدوین شد. این برنامه سه ماه است که به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده و رئیس جمهوری قول داده که در نوبت بررسی قرار گیرد.

او همچنین گفت  5G تا آخر سال برای کاربران خانگی فعال می شود.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا