صنعت، معدن، تجارت

شاهین با استانداردهای اروپایی همخوانی دارد/ سایپا سنت شکنی کرد

مدیر مهندسی بازرسی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: طراحی و تولید خودروی شاهین از سوی سایپا اتفاق خوبی است که بازار خودرو به زودی شاهد آن خواهد بود.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، محمد رستگار درباره اینکه خودروی شاهین از نگاه کارشناسی چگونه ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: در شرایطی که کشور با سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه رو به رو است، واقعاً طراحی و تولید خودروی شاهین که اخیراً از سوی گروه خودروسازی سایپا رونمایی شده است، دست مریزاد دارد.

وی با بیان اینکه استانداردها در خودروهای تولید داخل، رعایت شده است، افزود: خودروی تولید شده توسط سایپا از نظر فنی و مهندسی ویژگی‌های لازم را دارد و می‌توان به شاهین امتیاز خوبی داد.

مدیر مهندسی بازرسی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خاطرنشان کرد: سازمان‌های نظارتی و مخصوصاً سازمان ملی استاندارد با وجود تحریم‌هایی که صنعت خودرو با آن مواجه است از موضع خود کوتاه نیامده است و اصرار بر رعایت الزام‌های ۸۵ گانه استاندارد را دارد.

وی گفت: در راستای رعایت استانداردهای اجباری، گروه خودروسازی سایپا خودروی پراید را کنار گذاشت و در این مدت با برنامه ریزی که انجام داده بود توانست خودروی جدیدی را معرفی کند، بر این اساس خودروی شاهین در شرایطی به مرحله تولید رسیده است که سایپا با تکیه بر توان مهندسان داخلی خود به سمت خودروی جدید رفته است.

رستگار افزود: شاهین خودرویی به روز است و با استانداردهای اروپایی به صورت کامل همخوانی دارد؛ وقتی چنین خودرویی توسط مهندسان داخلی ساخته و تولید می‌شود قطعاً در آینده‌ای نزدیک می‌توان خودروهای بهتر و مدرن تر را تولید و وارد بازار کرد.

مدیر مهندسی بازرسی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تصریح کرد: ۲۵ سال بود که مردم گروه خودروسازی سایپا را با پراید و خودروهای کوچک می‌شناختند و همه تصور می‌کردند این خودروساز تنها می‌تواند در تولید پراید موفق باشد اما این مجموعه با رونمایی و عرضه خودرو شاهین ثابت کرد که می‌تواند با خوداتکایی به سمت تولید خودروهای به روز برود.

وی گفت: گروه سایپا بعد از مدت‌ها سنت شکنی کرد و توانست خودرویی معرفی کند که قابلیت‌های زیادی دارد؛ بازار خودرو به تغییر و تنوع نیاز داشت که خوشبختانه با معرفی شاهین بخشی از آن محقق شد، در این میان پیش بینی می‌کنم که از خودروی جدید سایپا استقبال خوبی شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا