بانکبانک و بیمه

گام های بلند بانک ملی ایران در راستای اقتصاد مقاومتی

بانک ملی ایران همواره در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش رونق تولید، گام های بسیار بلند و مهمی در جهت توسعه و رشد صنایع مختلف کشور از جمله صنعت نیرو به خصوص ساخت قطعات کنتور آب برداشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، با فعالیت شرکت ایران انشعاب به عنوان یکی از صنایع کلیدی و بزرگ در حوزه صنعت کنتور سازی کشور در استان قم و تامین مالی این واحد صنعتی توسط بانک ملی ایران، ۸۰ درصد از نیاز انواع کنتورهای کشور تامین شده است.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تقویت توان اقتصاد شرکت های دانش بنیان و تکیه بر تولید صنعتگران داخل همواره مورد حمایت بانک ملی ایران بوده است تا زمینه خودکفایی، اشتغالزایی، افزایش تولید ناخالص ملی و جهش و شکوفایی اقتصاد کشورمان فراهم شود.

این واحد صنعتی با حمایت های بانک ملی ایران و با تکیه بر صنعتگران ماهر و متخصصان داخلی با دستیابی به دانش فنی، تکنولوژی پیشرفته، استاندارد های روز دنیا و تلاش و پشتکار موفق شده، ظرفیت خط تولید کارخانه را افزایش داده است و زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم را نیز فراهم کرده است.

با حمایت های به عمل آمده، ظرفیت تولیدی این کارخانه به ۴۵۰ هزار دستگاه انواع کنتور در سال رسیده است که در حال حاضر این واحد تولیدی ۸۰ درصد از سهم تولید کنتورهای خانگی و صنعتی کشور را کسب کرده است و در صدد دست یابی به ساخت کنتورهای هوشمند است.

با راه اندازی تولیدات جدید در این کارخانه، ضمن تکمیل زنجیره تولید و رفع کامل نیاز داخل، امکان صادرات و دستیابی به بازارهای منطقه نیز میسر شده است. جهانگیر پیشوایی نایب رئیس هیت مدیره شرکت صنعتی ایران انشعاب واقع در استان قم با اشاره به این که بانک ملی ایران از جمله بانک‌هایی است که در هموارسازی تامین مالی صنایع کلیدی و زیر ساخت های اساسی در کشور، قدم‌های مناسبی را برداشته است، گفت: بانک ملی ایران نقش چشمگیری در توسعه این شرکت با حمایت و تامین مالی طی سال های گذشته داشته است.

وی گفت: تامین سرمایه شرکت صنعتی ایران انشعاب از جمله نمونه‌های بارزی است که نقش سرمایه بانک ملی ایران در آن به این دلیل حائز اهمیت است که این شرکت در حوزه صنعت نیرو کشور را از واردات انواع دستگاه ها و قطعات کنتور آب بی نیاز کرده است.

مهرداد غضنفری امرایی، معاون امور اقتصادی استانداری قم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران، اظهار داشت: فعالیت بانک ملی ایران به‌عنوان حامی صنعت، وظیفه ای بسیار سنگین و حائز اهمیت در جهت ایجاد ارزش افزوده و توزیع عادلانه ثروت و محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور به خصوص در استان قم است.

غلامرضا صادق زاده خوئی، رئیس اداره امور شعب بانک ملی ایران استان قم با تأکید بر لزوم تأمین مالی صنایع و حمایت از تولیدکنندگان این استان اظهار داشت: برای تحقق جهش تولید در سال جاری با تأمین و تجهیز منابع لازم برای ایجاد، تکمیل، توسعه و تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کشور در کنار صنعتگران هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و تسریع رونق تولید در نظر داریم از طریق پرداخت تسهیلات در حفظ تولید و اشتغال موجود اقدام کنیم تا شاهد تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت واحدهای تولیدی باشیم.

صادق زاده خوئی از بانک ملی ایران به عنوان بانک حامی بخش تولید کشور یاد کرد و افزود: این بانک در پرداخت تسهیلات برای سرمایه در گردش و تکمیل طرح های نیمه تمام و اجرای طرح های توسعه ای واحدهای تولیدی که زنجیره ارزش را در استان تکمیل نمایند، همواره آماده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا