بانکبانک و بیمه

بانک کارآفرین و کمیسیون ملی یونسکو در ایران تفاهمنامه امضا کردند

بانک کارآفرین با هدف تعریف، طراحی و اجرای مشترک «نشان کارآفرینی»، با کمیسیون ملی یونسکو در ایران تفاهمنامه امضا کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل این بانک در نشستی با حضور نمایندگان کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: بانک کارآفرین در استراتژی مصوب جدید خود، برای ورود به حوزه کارآفرینی به عنوان رسالت اصلی خود عزم جدی دارد.

وی در ادامه با تشریح اهداف بانک کارآفرین در برنامه دوساله ۱۴۰۰-۱۳۹۹ افزود: بانکداری شرکتی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، از خطوط اصلی کسب‌وکار بانک کارآفرین در استراتژی جدید است. به عنوان گام اول در راستای تحقق این هدف، مقرر شد با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران، نسبت به تعریف، طراحی و اجرای مشترک «نشان کارآفرینی» اقدام کنیم.

فرزین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امضای این تفاهمنامه یکی دیگر از اقدامات نوین بانک کارآفرین در مسیر توسعه است که علاوه بر تبعات اقتصادی، تبعات اجتماعی و فرهنگی نیز خواهد داشت و گام موثری در نظام بانکی به شمار می‌رود. امیدواریم بتوانیم نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشیم و برای کارآفرینان فضای مناسبی ایجاد کنیم.

در بخش دیگری از این نشست دکتر حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، اقدامات و فعالیت‌های این کمیسیون را تشریح کرد و گفت: در هفته گذشته توافقنامه تاسیس مرکز بین‌المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و منابع زیستی در ایران به امضا رسید. همچنین سه شهر دیگر ایران به شبکه شهرهای جهانی یونسکو پیوستند و تعداد شهرهای جهانی کشور به ۱۴ شهر رسید. امضای تفاهمنامه همکاری با بانک کارآفرین، اقدام مهم دیگری است که با مشارکت و هم‌فکری مدیران ارشد این بانک به ثمر رسیده است.

ایوبی همچنین گفت: کمیته ملی سواد مالی و هوش اقتصادی فعالیت خود را در آذر ماه سال گذشته در ایران آغاز کرده است. حضور بانک کارآفرین در این کمیته، در راستای ارتقاء دانش مالی و اقتصادی عمومی منشاء اثر خواهد بود.

وی در ادامه با قدردانی از بانک کارآفرین جهت مشارکت در این طرح گفت: در دنیای امروز کارآفرینی نه یک گزینه، بلکه یک ضرورت است. با در نظر گرفتن کاستی‌های اقتصادی کنونی، کارآفرینی و اشتغالزایی راهکار بسیار مناسبی جهت توسعه اقتصادی کشور است.

بر اساس این گزارش غلامرضا کاظمی‌دینان مشاور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران اظهار داشت: بانک کارآفرین یکی از بانک‌های شفاف و بی‌حاشیه در نظام بانکی کشور است. این بانک باید به پشتوانه اعتماد مشتریان و با توجه به رسالت خود، به عنوان یک الگو در چنین حوزه‌هایی ورود پیدا کند.

وی در ادامه با قدردانی از مدیران ارشد بانک کارآفرین افزود: امضای این تفاهمنامه نشانگر این است که مدیران ارشد این بانک از تحولات اجتماعی و فرهنگی عصر حاضر آگاه هستند و در این مسیر گام‌های استوار برمی‌دارند.

در پایان این نشست، تفاهمنامه همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران و بانک کارآفرین با موضوع مشارکت معنوی و برندینگ مشتر کمیسیون در حوزه کارآفرینی و کسب‌وکار به امضای نمایندگان رسید.

مشارکت و همکاری در احداث خانه‌موزه مفاخر کارآفرینی و اقتصادی، عضویت بانک در کمیته سواد مالی و هوش اقتصادی، عضویت بانک در کمیته کسب‌وکار و انجام اقدامات مشترک در راستای اهداف این کمیته‌ها، از موضوعات دیگری بود که به موجب این تفاهمنامه مورد توافق طرفین قرار گرفت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا