اقتصاد کلانخودرو

خرید خودرو و ساختمان توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع

به روال امسال، در سال آینده نیز دستگاه‌های اجرایی برای خرید خودروهای سواری و همچنین احداث و خرید ساختمان‌های جدید اداری با ممنوعیت مواجه اند، مگر این‌که در مواردی مستثنی شده باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده است که پیش‌بینی اعتبار برای خرید خودروهای سواری داخلی و خارجی ممنوع است، مگر به صورت استثنا در دستگاه‌های جدیدالتاسیس و یا جایگزینی با خودروهای فرسوده باشد.

همچنین در رابطه با خرید و یا احداث ساختمان ممنوعیت‌هایی برای دستگاه‌های اجرایی اعمال شده؛ به طوری که هرگونه پیش‌بینی اعتبار برای احداث و خرید ساختمان‌های جدید اداری توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.

همچنین بخوانید

در رابطه با ساختمان موارد استثنا وجود دارد که براساس آن موارد تغییر سطح تقسیمات کشوری، تجمیع ساختمان‌های اداری موجود و بازسازی ساختمان‌های اداری در حال تخریب بدون بار مالی جدید و تمرکززدایی و خروج از کلانشهرها بدون بار مالی خواهد بود.

گفتنی است که در سال جاری نیز خرید خودروی سواری داخلی حداکثر به تعداد خروج خودروهای سواری و با رعایت مقررات و همچنین اعتبار مجازی که در اختیار آنها قرار دارد انجام می‌شود.

در رابطه با خرید و یا ساخت ساختمان‌های جدید نیز ممنوعیت‌هایی وجود دارد؛ به طوری که احداث و خرید ساختمان های جدید اداری توسط دستگاههای اجرایی از جمله شرکت‌های دولتی ، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت ممنوع است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا