انرژی

نخستین واحد بخار نیروگاه ارومیه افتتاح شد

ایسنا/آذربایجان غربی وزیر نیرو گفت: در سال جاری درقالب پویش هر هفته الف_ب_ ایران، اجرای ۲۵۰پروژه برای آذربایجان غربی برنامه ریزی شده است.

رضا اردکانیان صبح امروز هشتم مهر در آیین افتتاح واحد یک بخار سیکل ترکیبی ارومیه و طرح های نیروی برق آذربایجان غربی که در سالن جلسات نیروگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه از مهرماه سال گذشته پویش هر هفته الف_ب _ ایران کلید خورده است، تصریح کرد: تاکنون با احتساب پروژه های امروز در صنعت آب و برق و فاضلاب ۳۶۰ پروژه با سرمایه گذاری  ۶۰هزار میلیارد تومان افتتاح شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری در پویش هر هفته الف_ب_ ایران، اجرای ۲۵۰پروژه برای آذربایجان غربی برنامه ریزی شده که تاکنون ۱۲۱ پروژه با سرمایه گذاری ۲۷هزار و ۷۰۰میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

همچنین بخوانید

وزیر نیرو اظهار کرد: تامین برق پایدار، مطمئن و صرفه جویی در مصرف سوخت و حمایت از برنامه های حفاظت ازمحیط زیست و رونق تولید از جمله اهداف نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه است.

وی با اشاره به اینکه امید است تا پایان دولت تدبیر وامید تعداد قابل توجهی از پروژه های در دست اجرا به ثمر برسد، خاطر نشان کرد: در آذربایجان غربی  ۱۰۹۵پروژه با سرمایه گذاری ۱۱هزار و ۲۱۱میلیارد تومان  با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در دست اجرا هستند.

اردکانیان با بیان اینکه طرح برق امید از ماه آینده اجرایی می شود، افزود: طرح برق امید با هدف ارائه  تخفیف صدرصدی به مشترکین کم مصرف خانگی در سطح کشور اجرایی می شود که در این طرح حدود ۳۰۰هزار مشترک خانگی کم مصرف آذربایجان غربی از این طرح برخوردار خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی؛ نخستین واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی ارومیه با اعتباری بالغ بر ۳۳۲۸ میلیارد تومان توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا