امور زیربناییراه و ساختمان

حضور سپاه و ارتش در آبهای دور برای حفظ امنیت دریانوردان ایرانی

معاون عملیات دریایی سپاه پاسداران گفت: دریانوردان نشان دادند ما در دریای کارائیب قوی هستیم و از این فرصت‌ها استفاده کرده‌ایم و نشان دادند می‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند و کشتیرانی پایدار ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، سردا قناعت‌پیشه در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه در دوران جنگ، دریانوردان با اسکورت جابه‌جا می‌کردند و در جزایر پایانه‌های نفتی، بنادر و در آتش و خون کشتیرانی پایدار را حفظ کردند.

وی ادامه داد: دشمن سعی کرد از ۴۰ سال پیش مانع اجرای دریانوردی پایدار در کشور ما شود اما دریانوردان تحمل کردند و نگذاشند خدشه‌ای به تامین منابع از راه دریا وارد شود.

معاون عملیات دریایی سپاه پاسداران با اشاره به صحبت‌های رهبری مبنی بر اینکه دریا فرصت است و ما باید قوی شویم، گفت: دریانوردان نشان دادند ما در دریای کارائیب قوی هستیم و از این فرصت‌ها استفاده کرده‌ایم و نشان دادند می‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند و کشتیرانی پایدار ایجاد کنند.

سردار قناعت‌پیشه گفت: در زمان جنگ، دریانوردان در کنار رزمندگان حضور داشتند. امروز رزمندگان در کنار آنها هستند و دریانوردان را همراهی می‌کنند چنانکه پنجاه و نهمین ناوگروه نیروی راهبردی ارتش در آبهای دور برای حمایت از دریانوردان حضور دارند.

وی ادامه داد: حضور دریانوردان و افرادی که امنیت آنها را تامین می‌کنند در دریاهای دور نشان می‌دهد که دریانوردی و کشتیرانی پایدار ایران حفظ شده است.

معاون عملیات دریایی سپاه پاسداران گفت: در حملات دزدان دریایی و حملات تروریستی که از کشتی‌های ایرانی انجام شد، افرادی بودند که امنیت دریانوردان کشورمان را در آبهای دور هم تامین کردند که جای تقدیر و تشکر از آنها دارد.

سردار قناعت‌پیشه تاکید کرد: ما برای تامین امنیت دریایی در دریا با کمک ارتش در خلیج فارس، دریای عمان و آبهای دور حضور داریم تا این فرصت برای ایران پایدار بماند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا