صنعت، معدن، تجارت

آلستوم فرانسه به ایران فناوری ریلی منتقل می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موافقتنامه امضا شده ریلی با شرکت آلستوم فرانسه برای مشارکت سرمایه گذاری، انتقال فناوری، تولید و صادرات و استفاده حداکثری از توانمندی داخلی است.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، محمدرضا نعمت زاده شامگاه یکشنبه در مراسم امضای توافقنامه همکاری مشترک در ساخت واگن های مترو شهری و حومه میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت آلستوم فرانسه و یک شرکت واگن سازی داخلی در جمع خبرنگاران افزود: در این مشارکت سه جانبه شرکت های پیش گفته به ترتیب با سرمایه گذاری ۲۰، ۶۰ و ۲۰ درصدی حضور دارند.

به گفته این مقام مسئول، هدف از این مشارکت توسعه کارخانه واگن سازی در ابهر است که اکنون طرح توسعه آن آغاز شده و قرار است با این مشارکت تکمیل شود.

وی بیان داشت: پیش بینی شده که هزار دستگاه واگن با مشارکت شرکت آلستوم در این مجموعه ساخته شود و با توجه به سهام عمده آنها در این قرارداد، ما نیز خواستار صادرات واگن به خارج کشور علاوه بر تامین نیاز داخلی شدیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بر اساس این توافقنامه، قرار است آخرین فناوری های روز جهان نیز به کشور وارد و در بخش نخست همکاری،  ۲ هزار دستگاه واگن مورد نیاز مترو تامین شود.

وی ادامه داد: توافقنامه امضا شده برای یک مشارکت سرمایه گذاری، انتقال فناوری، تولید و صادرات و استفاده حداکثری از توانمندی داخلی است که در کنار آن چندین قرارداد همکاری برای تامین سایر اجزا و قطعات از جمله موتور، ریل، ترمز و سیستم های الکتریکی به صورت جداگانه با سایر شرکت ها نیز منعقد خواهد شد.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بالای داخلی، تولیدات فعلا برای تامین نیاز کشور و پس از آن صادرات خواهد بود.

وی گفت: وظیفه بخش صنعت، تولید و عرضه واگن های باکیفیت و برخوردار از استانداردهای بین المللی است و باید در این زمینه ظرفیت سازی کنیم تا پاسخگوی نیازها باشیم.

شایان ذکر است که شرکت آلستوم (تاسیس ۱۹۲۸)، یک شرکت فعال چندملیتی فرانسوی است که در زمینه تولید الکتریسیته و صنعت حمل و نقل فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۳۳۸ نیروگاه طرشت (برق آلستوم) را در منطقه طرشت و محدوده خیابان ستارخان تهران ساخت.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا