امور زیربناییراه و ساختمان

قرارداد کار دریایی برای اولین بار در کشور شکل می‌گیرد/ دزدی دریایی به صفر رسید

معاون سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در موضوع بیمه دریانوردان با وزارت کار جلساتی برگزار شده و برای اولین بار با قرارداد کار دریایی شکل می‌گیرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، جلیل اسلامی در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا در حمل و نقل اظهار داشت: هر چند با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم اما حمل و نقل دریایی یک لحظه هم تعطیل نشد.

وی ادامه داد: اقتصاد بدون حمل و نقل دریایی بی‌معنا است و فعالیت در شرایط شیوع کرونا ثمره تلاش دریانوردان و فعالان در این زمینه است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی درباره رعایت قوانین مربوط به استفاده از سوخت کم سولفور گفت: هر چند با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم اما همزمان از مقررات بین المللی در حوزه دریانوردی غافل نشدیم و توانستیم سوخت کم سولفور  با استانداردهای بین المللی در اختیار دریانوردان قرار دهیم.

اسلامی با اشاره به سفارش ساخت ۹۰ فروند شناور خدماتی اظهار داشت: آماده جایگزینی شناورهای سنتی با شناورهای فلزی هستیم.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته در حوزه آلودگی دریا توسط آ‌لاینده‌ها اخبار مختلفی منتشر شد اما فعالان این عرصه چه در بخش دولتی و چه خصوصی تلاش کردند این‌آلودگی‌ها رفع شود.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیانا ینکه در حزوه امداد و نجات سالانه بیش از هزار نفر توسط همکاران دریایی از مرگ و حادثه نجات پیدا می‌کنند گفت: سالانه در حوزه بنادر ۱۲۰ هزار عملیات دریایی انجام می‌شود.

اسلامی افزود: همچنین شش هزار بازرسی گردشی سالانه در بنادر انجام می‌شود تا کشتیرانی ایمن را تضمین کنیم.

معاون سازمان بنادر با اشاره به برگزاری ۲۶۰ دوره آموزشی در استان‌ها گفت: دستورالعمل‌ها به روز شده و به تایید کشورهایی که به آنها توافق داریم رسیده است.

اسلامی با تاکید بر حل مشکل قراردادهای دریایی اظهار داشت: در موضوع بیمه دریانوردان با وزارت کار جلساتی برگزار شده و برای اولین بار با قرارداد کار دریایی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر دیگر خبری از دزدی دریایی نبوده و نیست گفت: با تلاش ارگان‌های مختلف دزدی دریایی به صفر رسیده یا نزدیک به صفر است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا