امور زیربناییتعاون و اشتغال

غسال و تدفین گر جزء مشاغل سخت و زیان آور شدند

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از موافقت شورای عالی حفاظت فنی با سخت و زیان‌آور بودن بخشی از مشاغل آرامستان ها خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با تاکید بر مصوبه این نشست مبنی بر مشاغل سخت و زیان آوری بخشی از مشاغل کارگران شاغل در آرامستان ها که با متوفی در ارتباط هستند گفت: با توجه به استعلام و بررسی‌های انجام شده در مدت ۳ سال و با ارائه جمع بندی گزارشات تخصصی کارشناسان این وزارتخانه و نمایندگان دستگاه‌های عضو این شورا در خصوص سخت و زیان‌آور بودن بخشی از مشاغل آرامستان‌ها با نظر اعضای شورا با همگن سازی این مشاغل با گروه‌های ۱۴ گانه موافقت شد.

تمدید اعتبار پروانه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی تا پایان آذر ۹۹

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تمدید اعتبار پروانه مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی در جلسات قبلی شورا تا پایان شهریور گفت: با توجه به تداوم شیوع این ویروس و به درخواست مرکز تحقیقات تعلیمات و حفاظت فنی بهداشت کار و با موافقت اعضای شورا اعتبار پروانه این مشاوران تا پایان آذرماه ۱۳۹۹ تمدید شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به سالروز آتش نشانی و ایمنی و گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی این عزیزان که به عنوان حافظان سرمایه‌های انسانی و مالی کشور هستند افزود: شورای عالی حفاظت فنی در سال ۹۷ تصویب کرد که مشاغل عملیاتی آتش نشانان شهری در گروه «ب» مشاغل سخت و زیان آور قرار بگیرد که این اقدامی در ارزش نهادن و قدردانی از این عزیزان بود که توسط این شورا و وزارت تعاون کار و امور اجتماعی انجام شده است.

شاکرمی ضمن تاکید بر اجرای مصوبه شورای عالی حفاظت فنی در این زمینه افزود: همه دستگاه‌های ذی ربط مکلف بر اجرای مصوب شورای عالی حفاظت فنی در مورد آتش نشانان های عملیاتی اعم از مشمولان و غیر مشمولان قانون کار هستند و نباید موانعی در اجرای این مصوبه ایجاد شود.

در این نشست در خصوص نحوه اجرای رأی شماره ۵۵۴ تاریخ ۱۷ تیر ۹۹ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص بررسی مشاغل سخت و زیان آور در کارگاه‌های تعطیل و همچنین تعیین مرجع ذی صلاح رسیدگی به صفت سخت و زیان‌آوری مشاغل بیمه شدگان مشمول قانون کار، شاغل در نیروگاه اتمی طرح و تصمیم گیری شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا