بین الملل

تداوم رشد تولید در چین در ماه آگوست

رشد بخش تولید این کشور در ماه سپتامبر ادامه یافته و نسبت به ماه قبل بهبود یافته است که این نشان می‌دهد ریکاوری دومین اقتصاد بزرگ جهان از پاندمی کرونا سرعت بیشتری گرفته است. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، داده‌های اداره آمار چین که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد رشد بخش تولید این کشور در ماه سپتامبر ادامه یافته و نسبت به ماه قبل بهبود یافته است که این نشان می‌دهد ریکاوری دومین اقتصاد بزرگ جهان از پاندمی کرونا سرعت بیشتری گرفته است.

شاخص رسمی مدیران خرید شرکت‌های تولیدی (پی‌ام‌آی) ین در ماه سپتامبر ۵۱.۵ واحد شده است، در حالی که این شاخص در ماه آگوست ۵۱.۰ واحد بود.

رقم بالاتر از ۵۰ واحد نشان‌دهنده رشد بخش تولید است.

این در حالی است که تحلیل‌گران و اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند پی‌ام‌آی ماه سپتامبر ۵۱.۲ واحد شود.

از سوی دیگر داده‌های تحقیق شرکت خصوصی کایچین / ‏مارکیت‬ هم نشان داد فعالیت‌های تولیدی ماه سپتامبر چین رشد بهتری داشته است و شاخص پی‌ام‌آی کایچین مارکیت به ۵۳.۰ واحد رسیده است.

تحقیقات این شرکت خصوصی بیشتر شرکت‌های تولیدی متوسط و کوچک را مورد بررسی قرار می‌دهد در حالی که پی‌ام‌آی رسمی بیشتر شرکت‌های بزرگ و دولتی را مد نظر قرار می‌دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا