بانکبانک و بیمهکسب و کار

۳ بانکی که بیشترین اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان داشتند

معاون برنامه ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه انواع ضمانت نامه‌های بانکی از طریق ۱۱ بانک برای  شرکت‌ها صادر می‌شود، گفت: بانک‌های تجارت، صادرات و ملت بیشترین میزان حمایت از شرکت‌ها را داشتند.

به گزارش آرمان اقتصادی، روح الله ذوالفغاری امروز در نشست هماهنگی حمایت شبکه بانکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد، با اشاره به اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساماندهی همکاری این صندوق با بانک‌ها، افزود: ۸ نوع تسهیلات این صندوق از طریق ۱۶ بانک همکار  به شرکت‌های دانش بنیان اعطا می‌شود که این همکاری از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه انواع ضمانت نامه‌های بانکی از طریق ۱۱ بانک برای شرکت‌ها صادر می‌شود، اظهار کرد: در همکاری با بانک‌ها تلاش شد از بستر فناوری اطلاعات به عنوان بستر یکپارچه استفاده شود که در این راستا برخی از بانک‌ها دفتر خدمتی برای شرکت‌های دانش بنیان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد کردند و بانک‌هایی که فاقد دفتر در این صندوق هستند، اقدام به تشکیل این دفتر در شعب بانک کردند.

ذوالفغاری، عملکرد بانک‌ها در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را مناسب توصیف کرد و یادآور شد: در سال گذشته بانک‌ها ۲۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اعطا کردند و در سال جاری بانک‌های تجارت، صادرات و ملت بیشترین میزان حمایت از شرکت‌ها را داشتند.

معاون برنامه ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه بانک‌های رسالت و مهر ایران تسهیلات خاص اشتغال زایی را به شرکت‌ها اعطا کردند، اظهار کرد: از محل ضمانت نامه‌هایی که بانک‌ها برای شرکت‌های دانش بنیان صادر کردند، ۱۰ هزار میلیارد تومان فروش محصولات دانش بنیان به دستگاه را فراهم کردند.

وی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان نه یک ضمانت نامه برگشتی داشتند و عدد بدهی تسهیلات آنها به عدد صفر نزدیک است و این نشان می‌دهد که شرکت‌های دانش بنیان از اعتبار زیادی برخوردارند.

ذوالفغاری، ابراز امیدواری کرد که با همدلی که ایجاد شده زمینه رشد پایدار برای این شرکت‎ها فراهم شود تا بتوان متناسب با رشد شرکت‌ها، تسهیلات بیشتری در اختیار آنها قرار گیرد.

انتهای پیام  

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا