اقتصاد کلان

روحانی: دولت با همه توان پشتیبان شرکت های دانش بنیان است

رییس جمهور گفت: ارزبری برای داور و مواد اولیه شرکت های داروسازی انجام می شود اما شرکت های دانش بنیان می توانند ما را از واردات این مواد اولیه بی نیاز کنند. دولت با همه توان پشتیبان و حامی این شرکت هاست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم بهره برداری از طرح های ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت افتتاح پروژه های امروز اظهار کرد: این افتتاح ها به معنای ارتقای علم و فناوری در کشور ماست. از همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند تشکر می کنم. برای ما مهم است که نسل جوان تحصیل کرده ما فضایی برای فعالیت علمی دارد. شرکت های دانش بنیان صد برابر نسبت به هفت سال پیش شده است.

وی ادامه داد: داروها برای درمان بیماری یا پیشگیری از بیماری برای ما خیلی مهم است که امروز در این زمینه افتتاح داشتیم. خط تولید واکسنی که امروز افتتاح شد، اهمیت زیادی برای مصرف داخلی و صادرات در آینده دارد. ارزبری برای داور و مواد اولیه شرکت های داروسازی انجام می شود اما شرکت های دانش بنیان می توانند ما را از واردات این مواد اولیه بی نیاز کنند. دولت با همه توان پشتیبان و حامی این شرکت هاست  زیرا  دارو امنیت جسم مردم را تامین می کند. دکتر ستاری قول دادند تا پایان این دولت چهار واکسن انسانی دیگر تولید می شود. تاکید من هم از ابتدای دولت یازدهم، تولید واکسن انسانی بود.

همچنین بخوانید

رییس جمهور همچنین با تشکر از شرکت های خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش دارو، افزود: امینت غذایی برای کشور ما بسیار مهم است. در دوران کرونا اهمیت دارو و غذا را بیشتر درک کردیم. ما باید روی پای خود بایستیم. یک شرکت دانش بنیان با تولید کود یا سم و بذر مورد نیاز کمک زیادی به افزایش تولید می کند و به خودکفایی نزدیک تر می شویم.

ادامه دارد …

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا