اقتصاد کلان

تاکید معاون استاندار تهران بر تعیین تکلیف واحدهای تملیکی در اختیار بانک ها

معاون استاندار تهران با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف واحدهای تملیکی در اختیار بانک ها بر تسریع و تسهیل بر پرداخت تسهیلات کرونا تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حشمت الله عسگری در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور مسئولان شعب مختلف و مستقل بانک ملی برگزار شد با اشاره به لزوم تشکیل جلسات هم اندیشی، گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی و چاره اندیشی ضمن ایجاد هم افزایی نقش موثری در تسریع در روند پرداخت به واحدهای تولیدی مختلف دارد.
 
وی با اشاره به جایگاه مهم بانک ملی افزود: بانک ملی از بانک های سرآمد کشور است که نقش موثری در حمایت از واحدهای تولیدی دارد، البته می بایست وضعیت پرداختی ها و اقدامات در حوزه تولید در سامانه بهین یاب ثبت شود تا زمینه انعکاس اقدامات فراهم شود.
 
وی ادامه داد: استان تهران به لحاظ تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی شرایط خاص خود را دارد که قابل مقایسه با سایر استان ها نیست و در شرایط اقتصادی امروز نیازمند توجه جدی است و بایستی بانک ها در کنار واحدهای تولیدی باشند، از اینرو باید کمک ها به موقع باشد تا اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.
 
عسگری با اشاره به لزوم تسهیل در پرداخت تسهیلات کرونا گفت: فرصت محدودی برای پرداخت تسهیلات کرونا باقی مانده است که انتظار می رود تعامل و هماهنگی بیشتری در زمینه تسهیلات کرونا صورت گیرد، به علاوه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، رونق تولید و دیگر اقدامات نیز باید پیگیری شود.
 
وی به ضرورت تعیین تکلیف واحدهای تملیکی بانک ها اشاره کرد و افزود: ۴۹ واحد تولیدی تملیکی در اختیار بانک ملی قرار دارد که باید تعیین تکلیف و گزارش آن ارائه شود تا در ادامه زمینه فعال سازی این واحدها فراهم شود.
 
عسگری تاکید کرد: باید همه کمک کنیم تا در سال جهش تولید زمینه کمک به واحدهای تولید و صنعتی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور فراهم شود، در این راستا باید ضمن اتخاذ تدابیر لازم مصوبه ها و تبصره ها به نفع واحدهای تولیدی تفسیر شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا